پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

  در ماه های آخر حکومت پهلوی، امام خمینی که رهبری نهضت اسلامی مردم ایران را بر عهده داشتند از سربازان خواستند تا از پادگان ها فرار کنند و در ارتش شاهنشاهی خدمت نکنند. امام خمینی، ارتش را مهم ترین سازمان تشکیل دهنده بنیه دفاعی کشور می دانستند که با پول مردم تشکیل شده و توسعه یافته است و بایستی در خدمت مردم باشد. بنابراین ایشان به حفظ ارتش و ادامه حیات آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی معتقد بودند.

یکی از اولین اقدامات امام خمینی برای نشان دادن اهمیت نیروهای مسلح، تعیین روز 29 فروردین سال 1358 به عنوان روز ارتش بود. امام در پیامی که در این باره صادر فرمودند از ارتش خواستند تا در همه شهرهای ایران از مقابل مردم رژه برود و وفاداری خود را به ملت نشان دهد و از مردم هم خواستند تا از چنین ارتشی حمایت کنند.(لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ...)
 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش ,سیاسی, مسایل روز, انقلاب, , :: 9:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.واکنش سرلشکر فیروزآبادی به خبر برکناری بندربن‌سلطان در عربستان

 

 

به گزارش معاونت فرهنگی تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی اظهار داشت: دوران حمایت عربستان سعودی از تکفیری‌های تندرو و متعصب پایان یافته و شواهد و قرائن حاکی از  تجدید نظر در سیاست داخلی و خارجی و گرایش به اتخاذ خط مشی منطقی‌تر دارد.

وی با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان افزود: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی و هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند.

سردار فیروزآبادی تصریح کرد: بندربن‌سلطان در طول مدتی که مسئولیت دستگاه امنیتی این کشور را بر عهده گرفته است به خاطر شرایط روحی و جسمی ویژه و نیز گرایش شدید و کورکورانه‌ای که به تکفیری‌ها دارد، مسئولیت بسیاری از انفجارهای تروریستی که در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان اتفاق افتاده است به او نسبت داده می‌شود.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 30 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, ارتش , سیاست, سرلشکر فیروزآبادی, عربستان, :: 21:33 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

سرهنگ شهیدخلبان عباس دوران، فرزند محمد ابراهیم سال ۱۳۲۹ در شهر شیراز دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در شیراز سپری کرد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۹ به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از بازگشت، به دلیل علاقه‌ای که به یادگیری فن خلبانی و خدمت به میهن داشت در ۱۳۵۱ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد.

عباس پس از طی نمودن دوره مقدماتی پرواز در ایران برای ادامه تحصیل و فراگیری دوره تکمیلی خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد. با توجه به استعداد فوق العاده در کم‌ترین زمان موفق به اخذ نشان و گواهینامه خلبانی شده و به ایران باز گشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی همدان مشغول به خدمت شد. با شروع جنگ تحمیلی، وی در پست افسر خلبان شکاری و معاونت عملیات فرماندهی پایگاه سوم شکاری (شهید نوژه) به انجام وظیفه مشغول شد.


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی هوایی,شهید دوران, :: 12:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

نیمه شب بود. ساعت حدود یک شب رفتم پشت سنگرش، یک زیلوی برزنتی جلوی سنگر بود و یک پشه بند. پشه بند را زدم کنار و می خواستم صدایشان بزنم که دیدم که صدای تضرع از داخل می آید دلم نیامد که حالشان را دگرگون کنم. زیلو را کنار زدم و پوتینم را هم در نیاوردم و رفتم گوشه سنگر نشستم. این مرد را وقتی در روز می دیدیم همچون یک شیر در کوهستان رفت و آمد می کرد و اسلحه را هم در دست می گرفت، تصور اینکه با آن هیبت و صلابت  و با آن قیافه نظامی اینطور خاکسار باشد در عبادت، برایم تصور سختی بود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی زمینی, شهید آبشناسان, :: 12:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, عکس, دیدنی ها, :: 8:32 :: توسط : محمد مهدی محسنی



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, عکس, :: 19:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی


[عکس: e3e353493c8f40ec4f33b6c81865666b-425]

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, عکس, :: 19:35 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.
اگر بنا به هر دلیلی تخت خواب ندارید و مجبورید روی زمین بخوابید رعایت کردن اصولی ساده به شما کمک می‌کند که به سلامت جسمی خود آسیب نرسانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خوابیدن روی زمین باعث ایجاد "کمر درد"، ضعف عضلانی، سرگیجه و سردرد در سالمندان می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با مطالعه روی نحوه خوابیدن افراد دریافتند که شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند اگر روی زمین می‌خوابید باید یک یا دو بالشت زیر ساق پاهایتان قرار دارید زیرا این کار باعث رسیدن گردش خون بیشتر به مغز شما می‌شود و کیفیت خوابتان افزایش می‌یابد و بهترین بالشت برای گذاشتن زیر سر باید از جنس پنبه باشد و گردن روی آن قرار بگیرد. 

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی, خوابیدن, زمین, :: 18:50 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ناوشکن 'سبلان' که روزی مورد تهاجم جنگنده‌هاي آمریکایی قرار گرفته بود هم‌اکنون در قالب ناوگروه اعزامي ارتش ايران به‌سوي اقيانوسي در حرکت است که محل سهمگین‌ترین نبردهای دریایی جهان و جولانگاه نيروهاي متخاصم با ایران به‌ويژه 'ناتو' بوده و گام‌نهادن در این پهنه، برای اهداف مأموریت‌های دوربرد نداجا بسیار ارزشمند است.بنا بر اعلام فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای گسترش حضور دریایی کشورمان در آبهای آزاد، ناو گروه بیست و نهم نیروی به اقیانوس اطلس فرستاده شد.


 

 



ارسال شده در تاریخ : جمعه 3 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی,, :: 1:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

۲۴ نماینده مجلس امروز طی تذکر کتبی به رئیس جمهور بر لزوم رعایت شان و حرمت اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان و عدم ایجاد تقیسم بندی تذکر دادند.ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را در صحن علنی قرائت کرد.

 



 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 18 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, دکتر روحانی, :: 1:3 :: توسط : محمد مهدی محسنی

والدین باید اهمیت صبحانه را برای کودکانشان به قدری مهم و ضروری بدانند که مصرف نکردن آن باعث اختلال در رشد و عقب ماندگی فرزندانشان خواهد شد.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت, صبحانه, دانش آموزان, :: 23:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از ناوشکن‌های جماران ۳، ۴ و ۵ در آینده خبر داد.

لطفاً ادامه مطلب را بخوانید ...



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, نیروی دریایی, ناو جماران, دریادار سیاری, :: 23:29 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش جمهوری اسلامی ایران ,راهپیمایی 22 بهمن, :: 22:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

نو

این هم جواب ملت بزرگ ایران به رجز خوانی های امثال باراک اوباما و جان کری و اون خانم شرمن . حالا باز هم فکر می کنید که ایران از شما می ترسه؟ یا نکنه فکر کردید که ما هم مثل محمدرضا پهلوی بی عرضه ایم که هر چی شما گفتین بگیم چشم؟

جواب شما فقط این دو بیت شعر بس:

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم         در ره عشق سزاوارتر از صد مردیم

هر زمان بوی خمینی به سر افتد ما را        دور سید علی خامنه ای میگردیم  

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان , ,سیاسی, راهپیمایی 22 بهمن, :: 21:36 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی نظامی آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر ایران، گفت درصورت هرگونه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای این کشور،حزب الله لبنان به عنوان عمق دفاع راهبردی ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد.

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش , نیروی دریایی, اقیانوس آرام, :: 21:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, 22 بهمن , :: 1:13 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, 22 بهمن , :: 9:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 


صبح امروز در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1392برچسب:, :: 8:7 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2561c54b-f54c-407f-8b92-8db83d66b113

 

فرمانده کل ارتش در پیامی با تبریک 22 بهمن،گفت: بی شک معجزه انقلاب اسلامی که به واسطه اندیشه و هدف والای امام راحل محقق شد، رویای آرام استکبار را به لرزه در آورد.

 

در بخشی دیگری  از پیام فرمانده کل ارتش، با اشاره به اقدامات ارتش در روزهای پیروزی انقلاب، آمده است: ارتش که از آغازین لحظات شکل گیری انقلاب به عنوان شجره طیبه و نیروهای مورد تائید امام و امت، همواره در راستای تحقق آرمان های والای انقلاب گام برداشته و امروز نیز با نگاهی عمیق و راهبردی به تجربیات و فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس، در کنار تعامل با مراکز علمی، گنجینه ای ارزشمند را جهت ارتقای بیش از پیش سطح آمادگی دفاعی خود فراهم  نموده است به گونه ای که دست برتر و قدرتمند نیروهای مسلح، هراس در دل دشمنان و امید در دل دوستان انقلاب ایجاد کرده است.


 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:نظامی , فرمانده کل ارتش , 22 بهمن , ارتش , راه هدایت, :: 7:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 96
بازدید هفته : 165
بازدید ماه : 3238
بازدید کل : 197551
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی