پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 ما سالیان سال است با این جماعت روبرو هستیم و با افکار غربزده شان دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ نه تنها ما، بلکه امام ما نیز بارها آنان را نصیحت می‌کرد اما به گوششان نمی‌رفت و اثر نداشت. هر گاه پیشرفت مادی غرب را بر سر جوانان این مرز و بوم می‌کوبیدند، امام (ره) به آنان نصیحت می‌کرد که جوانان را مأیوس نکنید و به جای به رخ کشیدن غرب، روح امید و خودباوری را در جوانان تقویت کنید؛ هر قدر آنان ساز نتوانستن را کوک می‌کردند امام با صلابت می‌فرمود جوانان ما می‌توانند. وقتی روشنفکران غربزده با حرص و ولع خواستار رابطه با آمریکا می‌شدند؛ امام به آنان هشدار می‌داد؛


ارسال شده در تاریخ : 13 مهر 1393برچسب:, :: 20:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان عمليات"اولين پاسخ"/ نخستين خلبانان شهيد دفاع مقدس كه بودند؟

نخستين مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با حضور مقامات نيروي هوايي ارتش برگزار شد.

                           
نخستين مراسم تجليل از خلبانان پيشكسوت شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با عنوان "اولين پاسخ" به همت دفتر مطالعات و تحقيقات استراتژيك نيروي هوايي با حضور مسئولان، فرماندهان و جمعي از پيشكسوتان و خانواده شهداي نيروي هوايي ارتش در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم شخصيت هاي لشكري از جمله امير سرتيپ خلبان "عليرضابرخور" جانشين فرماندهي نهاجا، امير سرتيپ خلبان "عزيز نصيرزاده" معاون هماهنگ كننده و امير سرتيپ خلبان "حسين چيت فروش" مشاور فرماندهي نهاجا حضور داشتند.
گفتني است در اين مراسم از ۵۰ نفر از خلبانان و پرسنل فني پيشكسوت نهاجا در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ تجليل به عمل آمد.
اين مراسم، بزرگداشت آمادگي نيروي هوايي ارتش در اولين پاسخ به دشمن بود.
جمعي از خلبانان شركت كننده در عمليات اولين پاسخ، به بيان خاطراتي از اين عمليات پرداختند.
شايان ذكراست عمليات اولين پاسخ، سه ساعت پس از حمله هوايي عراق به پايگاه هاي كشورمان انجام شد؛ در اين عمليات 12 فروند از هواپيماهاي جنگنده شكاري نيروي هوايي ارتش در قالب 3 گروه پروازي از پايگاه هاي بوشهر و همدان، پايگاه هاي شعيبيه، كوت و الرشيد عراق را بمباران و صدمات قابل ملاحظه اي به آن ها وارد آوردند.
همچنين در اين عمليات سرلشكر خلبان "محمد صالحي" و سرلشكر خلبان "خالد حيدري" به عنوان اولين خلبانان شهيد دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.

ارسال شده در تاریخ : 13 مهر 1393برچسب:, :: 20:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب، ساعت 1800 تا 2230 روز گذشته 1393/07/06 با تجلیل از برترین‌های جبهه مردمی حزب الله در فضای رسانه های دیجیتال به کار خود پایان داد.

این مراسم بدون حضور دولتی ها و با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، حسین یکتا رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ص) و فعالان حزب اللهی و انقلابی عرصه سایبری و جنگ نرم برگزار شد.

با کلیک روی تصاویر در ادامه مطلب سایز واقعی آن را ببینید:


ارسال شده در تاریخ : 13 مهر 1393برچسب:, :: 20:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

گزارش تصویری در ادامه مطلب

امیر سرلشکر محمد سلیمی مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر ولی‌الله فلاحی که در محل دافوس ارتش برگزار شد، اظهار داشت: وقتی حریف از شما تعریف کند قدرت شما مشخص می‌شود. الان می‌بینیم آقایان کسینجر و برژینسکی خطاب به دولتمردان آمریکا می‌گویند: برای چه اعلام می‌کنید که ایران بمب اتم می‌خواهد؟ چرا به چیزی که به ثمر نرسیده کلید کرده‌اید؟ بروید به دنبال دلایل اثرگذاری این رژیم در منطقه و اینکه چطور حاکمیت آمریکا در منطقه را زیر سؤال می‌برند و ابرقدرتی آمریکا را به چالش می‌کشد. آنها از حالا صاحب بمب اتم هستند چون خودتان معتقدید جمهوری اسلامی ایران در منطقه اثرگذار است.

سلیمی تاکید کرد: این حرف‌های کسینجر مفت به دست نیامده است ما امثال فلاحی‌ها را داده‌ایم که حالا دشمن این طور از ما تعریف می‌کند.

وی با اشاره به شخصیت شهید فلاحی گفت: فلاحی نوع حرکتش هدفمند و آوازه علم و مدیریتش زبانزد بود. او فردی حق‌پذیر و صاحب علم بود.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در ادامه سخنانش با اشاره به خاطره‌ای از اوایل انقلاب اظهار داشت: ابتدای انقلاب و زمان نخست وزیری بازرگان هیأت دولت به همراه 2 نفر از شورای انقلاب برای بازدید از ستاد مشترک ارتش آمدند و فرماندهان یکی یکی گزارش جنگ را می‌دادند. یک روحانی هم در میان آنها بود که من تا حالا ایشان را ندیده بودم و ایشان مقام معظم رهبری بودند. من تا آن موقع روحانی که ساعت مچی دستش باشد ندیده بودم اما ایشان یک ساعت مچی در دستش داشتند و سخنان فرماندهان را در یک دفترچه یادداشت می‌کردند. به یاد دارم زمانی که تیمسار فلاحی سخن می‌گفت ایشان خیلی بیشتر یادداشت می‌کردند.

سلیمی ادامه داد:‌ در آن زمان هر روز 200-300 دختر و پسر قرتی به خیابان مقابل ستاد ارتش می‌آمدند و شعار می‌دادند «این ارتش طاغوتی منحل گردد ارتش توحیدی ایجاد باید گردد» و ما هم در آن زمان با لباس شخصی رفت و آمد می‌کردیم. البته مسلم بود که این افراد مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها هستند و منتظرند تا یک رژیم سرنگون شود و امکانات آن را در اختیار بگیرند و ابتدا باید ارتش را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بالاخره از طرف شورای انقلاب مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در وزارت دفاع و ارتش مسئول شدند و بنده به عنوان رئیس دفتر ایشان مشغول خدمت شدم. یک روز به ایشان گفتم چه چیزی بود که آن روز می‌نوشتید؟ آیا شما با ارتش خوب نیستید و می‌خواهید ارتش منحل شود؟ ایشان گفتند: این حرف‌ها چیست؟ گفتم: مگر جمعیت معترض به ارتش را نمی‌بینید که هر روز شعار می‌دهند؟ ایشان فرمودند: من با ارتش خوب نباشم؟ سپس گوشه قبایشان را گرفتند و گفتند: اگر این لباس بر تنم نبود حتما در لباس (ارتش) بودم. ارتش یک خار ستبر برنده‌ای است در کنار گل جمهوری اسلامی ایران که به هیچ متجاوزی اجازه دسترسی به آن را نمی‌دهد.

سلیمی ادامه داد: آقا نسبت به فلاحی نیز گفتند: دیدم این فرد بلانسبت نظامیان دیگر است و تاکتیک و آموزش نظامی در خونش است.

وی افزود: پس از آن بنده رئیس ستاد جنگ‌های نامنظم شدم و شهید فلاحی جانشین ستاد مشترک بود که روزی به دفتر من آمد و گفت بلندشو تا به جبهه برویم و بازدیدی کنیم که به طرف سوسنگرد و منطقه جلالیه رفتیم و به تیمسار فلاحی گفتم که قرارگاه تیپ دو لشگر 92 به فرماندهی امرالله شهبازی زیر پل قرار دارد. در آن زمان آتش رد و بدل می‌شد و فلاحی از پل بالا رفت و یک متر به آسفالت مانده روی خاک‌ها نشست و هرچند لحظه سر بالا می‌آورد و دشمن را نگاه می‌کرد. 

سلیمی گفت: شهبازی که نگران بود مبادا تیرهای دشمن به فلاحی اصابت کند چندین بار به او اعلام کرد تا پایین برود و برای آخرین بار شهبازی فریاد زد: تیمسار سرتان را بلند نکنید و رفت و ما هم ناراحت شدیم که چرا با فلاحی اینطور سخن گفت. در این هنگام تیمسار فلاحی سرش پایین بود و ناراحت شده بود و لبهایش سریع به هم می‌خورد و یکباره به من گفت: «آقای سرهنگ سلیمی چقدر سخت است آدم در خانه خودش نتواند سر بیاورد بالا». این حرف فلاحی خیلی سخت بود و من پیش خود گفتم تیمسار بگذارید من یک پرس گریه کنم و بعد بیایم ولی خود را جمع کردم و به او گفتم: نخیر تیمسار شما همیشه سربلند بوده‌ای هنوز هم هستی. فلاحی مورد علاقه زیاد حضرت آقا بود.

سلیمی در پایان با بیان این باید همیشه به قدرت، دانش و آمادگی خود بیفزاییم اظهار داشت: حضرت آقا گفته‌اند به مذاکرات شرق و غرب و دیپلماسی کار نداشته باشید شما سربازید و همیشه آماده باشید که فردا به جبهه بروید.

در پایان این مراسم از خانواده شهید سرلشکر فلاحی تقدیر به عمل آمد.


ارسال شده در تاریخ : 13 مهر 1393برچسب:, :: 20:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
دشمنان کشور ما سعی می‌کنند با تبلیغات سوء این طور القا کنند که بین آرمان‌های جوانان امروز و جوانان دهه 60 ایران اسلامی جدایی افتاده است؛ اما باید به آنها گفت ایست! لطفاً تند نروید اینجا بسیجی‌ها همچنان ایستاده‌اند.
            
خبرگزاری فارس: ایست! اینجا بسیجی‌ها ایستاده‌اند+تصاویر            
 

امنیت نعمت بزرگی است که با ایثارگری و از نثار خون شهیدان و دفاع جانانه رزمندگان میسر شده است. رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس با نثار جان خود از خاک کشور دفاع کرده و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیافتد.

امروزه اقتدار، امنیت و عظمت کشور خود را مدیون شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند؛ در این راستا باید با حفظ آرمان‌های رزمندگان اسلام و انتقال آن به نسل امروز وظایف خود را در قبال شهدا به خوبی انجام دهیم.

در شرایط حساس کنونی، دشمنان کشور ما سعی بر تضعیف اهداف و آرمان‌های جوانان امروز جامعه ما دارند و با تبلیغات سوء سعی می‌کنند این طور القا کنند که بین آرمان‌های جوانان امروز و جوان‌های دیروز (زمان انقلاب) ایران اسلامی جدایی افتاده است.


ارسال شده در تاریخ : 13 مهر 1393برچسب:, :: 20:18 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار حاجی‌زاده تشریح کرد:
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در زمان تست یکی از موشک‌های دوربرد دیدیم که آمریکایی‌ها هواپیمای RC-135S خود را از «گوام» به منطقه ما اعزام کردند.
جدیدترین اطلاعات از شکار پهپاد اسرائیلی/ پرواز 7 هزار کیلومتری آمریکایی‌ها برای رصد موشک سپاهبه گزارش مشرق، وقتی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر توسط موشک زمین به هوای سپاه آن هم در فضای ایران و در مسیر یکی از مهمترین مراکز هسته‌ای شکار شد، در کنار انبوه سوالات، دو پرسش ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می‌کرد: «آیا این پهپاد اطلاعاتی از ایران مخابره کرده است؟» و اینکه «پهپاد متجاوز از کجا به داخل ایران آمد.»

گفتگو با سکاندار قوی‌ترین سازمان موشکی خاورمیانه را با همین موضوع و دیگر حواشی آن آغاز کردیم و «فرمانده» به ما گفت که اهمیت این اقدام به قدری بود که برخی مسئولان کشورهای خارجی بابت همین شکار به آنها تبریک گفته‌اند.

ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار جعفری:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دفاع از انقلاب اسلامی هم در جنگ سخت و هم در مسائل امنیتی و جنگ های نیمه سخت و هم در جنگ فرهنگی نقش مردم مومن و انقلابی، تعیین کننده و نقش جوانان، اساسی و سرنوشت ساز است.

 

 

 

 به گزارش مشرق، سردار سرلشکر جعفری در مراسم پایانی دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با تبریک هفته دفاع مقدس و سی و چهارمین سالگرد آغازجنگ تحمیلی از برگزار کنندگان دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تقدیر کرد و همزمانی مراسم پایانی این نمایشگاه را با هفته دفاع مقدس، گرامی داشت.


ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امیر سرتیپ برخور خبر داد

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش از تجهیز تامکت‌های ایرانی به موشک فکور 90 خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،  امیر سرتیپ برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش از تجهیز تامکت‌های ایرانی به موشک فکور 90 خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود:‌ موشک فکور محصول مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش است که هم‌اکنون به مرحله تولید رسیده است.

وی با اشاره به توانمندی این موشک هوا به هوا گفت: قابلیت این موشک در رهگیری و انهدام اهداف، در کلاس موشک‌های همتراز خود است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی در ادامه تصریح کرد: این موشک مختص جنگنده‌های F14 تعبیه شده و نسبت به ماموریت‌های عملیاتی این جنگنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار جزایری در جمع خبرنگاران:
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی گفت: تروریست‌ها دست‌پروده آمریکا هستند و نوع مأموریت آن‌ها اکنون تغییر پیدا کرده و اگر حمایت‌های خارجی از گروهک‌ تروریستی موسوم به داعش برداشته شود به طور قطع سرکوب خواهند شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "سید مسعود جزاریری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی در حاشیه مراسم ختم همسر حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با حملات آمریکا و متحدانش علیه سوریه و عراق و نتایج آن اظهار داشت: امیدواریم همان اتفاقی که در گذشته رخ داد و با همت مردم و دولت سوریه تا حدی توانستند تروریست‌ها را سرکوب کنند، سوری‌ها در برابر تهاجمات صورت گرفته پیروز این صحنه حساس و پیچیده باشند. 
 
وی در رابطه با تفاهم‌نامه امنیتی آمریکا و افغانستان اظهار داشت: مردم افغانستان با توجه به تجاربی که دارند اجازه نخواهند داد خارجی‌ها و آمریکا بیش از این در امور آن‌ها دخالت کنند. 
 
سردار جزایری در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص حمله آمریکا به تروریست‌ها و نزدیک شدن تروریست‌ها به "منقه کوبان" خاطر نشان کرد: تروریست‌ها دست‌پروده آمریکا هستند و نوع مأموریت آن‌ها اکنون تغییر پیدا کرده است و اگر حمایت‌های خارجی از گروهک‌ تروریستی موسوم به داعش برداشته شود به طور قطع سرکوب خواهند شد. 
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص دو نفر خبرنگار تحت تعقیب تصریح کرد: دو نفر خبرنگار تحت تعقیب از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، از خبرنگاران رسانه‌های داخلی هستند. 

ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ای قلم از قدرتی غالب بگو 
از علی بن ابی طالب بگو 
از علی مرد سیاست مرد دین 
از علی تنها ترین مرد زمین
بیعت ما دوستان عین ولاست 
زاده ی زهرا علی روح خداست 
عده ای از همرهان جاهل شدند
در حمایت از علی کاهل شدند
خاک شهر کوفه بر سرهایتان
پس چه شد ایمان و باورهایتان
پشت بر مولای زهرا کرده اید 
هیچ شرم از این شهیدان کرده اید؟
حرفی از اعماق ایمان می زنم 
با لب و حلق شهیدان میزنم
سامری ها با قلم بت ساختند
فتنه در دامان دین انداختند
مکر داخل کفر خارج را ببین
رونق کار خوارج را ببین
دین فروشان قلعه در باور زدند
یک به یک پشت قلم اردو زدند
با اساس دین تسامح می کنند
پای ارزش ها تساهل می کنند
هدیه بر رقاصه ها واجب نبود
قدر عالم کمتر از مطرب نبود 
تا که گردد فتنه و آشوب کم
جبهه ای ها باز باهم هم قسم
نائب مهدی ولی داریم و بس
شیعیان سید علی داریم و بس


ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ابراهیم الجعفری:
وزیر امور خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد عراق برای برقراری روابط مستحکم با کشورهای همجوار اقدام می‌کند.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "ابراهیم الجعفری" روز چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد عراق برای برقراری روابط مستحکم با کشورهای همجوار اقدام می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عراق قدردان ایران و تمامی کشورهایی است که از این کشور در جنگ با گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند، افزود: نگرانی نداریم که بگوییم از ایران کمک‌هایی را دریافت کردیم.
 
"ابراهیم الجعفری" گفت: عراق کمک‌هایی را از ایران و برخی دیگر از کشورها بر اساس شروطی که مطرح کرده دریافت کرده است.
 
وی در ادامه از تلاش دولت عراق برای بازگشت مهاجران عراقی به این کشور خبر داد.
 
"ابراهیم الجعفری" با تاکید بر اینکه حاکمیت عراق خطر قرمز است که امکان عبور از آن وجود ندارد، گفت: عراق در صدد برقراری رابطه مستحکم با کشورهای همجوار بر اساس احترام متقابل است.
 
وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه کشورهای همجوار به طور کامل درک خود را از خطرات داعش برای آینده عراق و منطقه ابراز داشتند، افزود: وزارت خارجه عراق بر اساس کفایت و ایثارگری در راه کشور عمل خواهد کرد.

 


ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سرلشکر فیروزآبادی:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آلودگی‌های ناشی از حضور صهیونیست‌ها در کاخ سفید و نهادهای آمریکا گفت: کانال‌های اطلاعاتی مقامات آمریکا توسط عوامل صهیونیست‌ کنترل می‌شود.
به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیرامون حضور صهیونیست‌ها در نهادها و مراجع راهبردی ایالات متحده امریکا اظهار داشت: متأسفانه بدلیل نفوذ و تسلط صهیونیست‌ها بر ساختار قدرت در ایالات متحده، کانال‌های اطلاعاتی مقامات آمریکا تحت تأثیر آنچه که ساخته صهیونیست‌ها و دروغ بافته آن‌ها است قرار دارد، هرچند ممکن است در این میان اخباری به نفع آن‌ها منتقل شود. 
 
وی افزود: در عین حال از انتقال اخبار صحیح و واقعیت‌هایی که می‌تواند مقامات آمریکا را واقع‌ بین کند جلوگیری به عمل آمده و یا با تحریف همراه می‌شود و اعتراف اوباما در اینکه اطلاعات ما نسبت به داعش تابحال درست نبوده، مصداق این مدعاست. 
 
سرلشکر فیروزآبادی راه نجات مقامات آمریکا از چنگال صهیونیست‌ها را حذف و پاکسازی کانال‌های اطلاعاتی از صهیونیست‌ها دانست و تأکید کرد: تا زمانی‌که این اتفاق نیفتاده است همچنان مقامات آمریکا در سلطه صهیونیست‌ها خواهند بود و نتیجه آن پایمال کردن حقوق مردم خواهد بود. 
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مسئولیت رئیس‌جمهور امریکا در قبال این پاکسازی تصریح کرد: مردم آمریکا قبل از هر خواسته‌ای بایستی دنبال زدودن آلودگی صهیونیست‌ها از کاخ سفید و کنگره و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا باشند، در غیر اینصورت مشکلات آن‌ها از جمله نژادپرستی و پایمال شدن حقوق ضعیفان و تبعیض در ایالات متحده آمریکا و هزینه مالیات‌های مردم به‌نفع صهیونیست‌ها حل نخواهد شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا بهتر است قبل از آن‌که بخواهند با سرکوب ملت‌های مسلمان و جنایات جنگی به‌نفع صهیونیست‌ها، منافع آمریکا را تأمین کنند، از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز دست صهیونیست‌ها را از کنترل کانال‌های اطلاعاتی ایالات متحده و نفوذ در تصمیمات خود کوتاه کنند. 
 
عضو شورای‌ عالی امنیت ملی با بیان اینکه جسارت نتانیاهو در سازمان ملل را باید به حساب آمریکایی‌ها گذارد افزود: همچنین سانسور رسانه‌ای سخنان به‌حق رئیس‌جمهور آزاده آرژانتین را که به همه درس آزادگی داد، کار شبکه رسانه‌ای صهیونیستی است که با مدیریت صهیونیست‌ها انجام شد، لکن هزینه آن‌را بایستی سازمان ملل و دولت آمریکا پرداخت کنند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا و آن‌ها که خود را مدافع آزادی می‌دانند در قبال این مسائل چه پاسخی دارند؟ 

ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

علی لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ردپای آمریکا در هرکدام از جنگ‌های منطقه مشهود بوده و امروز جریان غرب به دنبال رسیدن به منافع خود در منطقه است.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ضمن تشکر از بسیج برای حمایت همه جانبه از این نمایشگاه گفت: در این چند سال روند مثبتی در تدوین کتب دفاع مقدس هم از نظر کمی و کیفیت شاهد هستیم که این نقطه خیلی مهمی برای پیشرفت آینده کشور است و این را باید بدانیم که خاطرات همچون اسناد معتبر نیست، اما می‌تواند خیلی از زوایا را در جنگ برای ما روشن کند.   
  
وی تصریح کرد: فعالیت‌هایی هم در عرصه دفاع مقدس در خارج از کشور انجام شده است که امروزه با ترجمه آن به زبان فارسی می‌توانیم به زوایای مهمی برای شناخت دفاع مقدس برسیم که نمونه این آثار تالیف شده در خارج از کشور کتاب مسئول اطلاعات ارتش عراق است.   
  
علی لاریجانی اظهار داشت: با خواندن خاطراتی از این کتاب به زوایای مهم جنگ پی می‌بریم، انگیزه تحرکات، ارزیابی صدام از درون ایران و ویژگی‌های خود صدام است که در قسمتی از این کتاب نوشته شده است که صدام به جادو و سحر نیز علاقه زیادی داشت.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به کتب طراحی شده در راستای مقاومت نیز باید اهمیت قائل شویم، گفت: دفاع مقدس ادامه انقلاب است که دهه‌ها روی منطقه تأثیر گذاشته است که با تأمل بر آن فکر‌ها باز‌تر می‌شود و مقاومت نیز ادامه رو دفاع مقدس است که باید با مطالعه بر روی جنگ‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به آن می‌رسیم که تمامی این‌ها با دفاع مقدس ما پیوند اساسی دارد.   
  
وی ادامه داد: سپاه و بسیج نیز در راستای نشر این کتب کمک فراوانی کرده است و با توجه به اینکه حال ناشرین از نظر اقتصادی در کشور خوب نیست، بایدکمک شوند تا بتوانند به کار تحقیقاتی در این زمینه بپردازند و نباید در این خصوص خساست نشان داد، زیرا آینده ما مبتنی بر تفکر و تحقیق بر روی دفاع مقدس است.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌طور نشست‌ها تنها برای بزرگداشت نیست بلکه بسیاری از این موضوعات کمک می‌کند که ما خودمان و راه را بهتر بشناسیم و ما با برگزاری این نشست‌ها باید عوامل پیروزی خود را ارزیابی کنیم، زیرا دشمنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران تمام نشده است.   
  
علی لاریجانی با شرح نکاتی در رابطه با اینکه چطور این جنگ به وقوع پیوست گفت: در آن زمان صدام دوست داشت قهرمان عرب شود و یکی از دلایل حمله رژیم بعث عراق به ایران وضع نیروهای مسلح در داخل کشور بود و به همین دلیل صدام از این وضعیت سوء استفاده کرده و انگیزه پیدا کرد تا به ایران حمله کند.   
  
وی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که باید بدانیم زمانی که نیروهای مسلح یک کشور ضعیف باشد دیگر کشور‌ها وسوسه می‌شوند تا حمله کنند و اگر نیروی مسلح کشوری قوی باشد اقدامی بازدارنده برای دیگر کشورهاست، از همین رو اگر نیروهای مسلح کشور قوی نباشند، هزینه‌های بیشتری را باید پرداخت کنیم و نقش بازدارندگی آن‌ها بسیار مهم است که باید به این موضوع به خوبی توجه کرد.   
  
علی لاریجانی تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا نیز حامی نیروی مسلح است تا کشور از هرگونه تهدیدی مصون بماند.   
  
وی اظهار داشت: سپاه و ارتش امروزه یکی از قدرت‌های جهان محسوب می‌شود، از همین روست که دشمنان ما جرأت حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارند اما زمانی غرش‌هایی می‌کنند که توخالی است.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل دوم حمله عراق به ایران پرداخت و گفت: نکته دومی که باعث شد صدام به ایران حمله کند آشفتگی سیاسی در ایران بود زیرا در آن زمان بنی‌صدر نیروهای انقلابی را تخریب کرد و با نسبت دادن تهمت‌هایی به آن‌ها آن افراد انقلابی را از دولت دور کرد و از همین رو به تخریب حزب جمهوری اسلامی پرداخت و اجازه نداد شهید رجایی حتی آب خنکی از گلویش پایین رود.   
  
علی لاریجانی تصریح کرد: منافقین و بنی‌صدر باعث آشفتگی سیاسی در کشور شدند و جمهوری اسلامی بعد از آن خفقان زمان شاه توانسته بود آزادی سیاسی را در کشور حاکم کند، از همین رو منافقین و جریان چپ مارکسیست خیانت‌های زیادی را به جمهوری اسلامی ایران کردند و از این جو آزادی سیاسی سوء استفاده زیادی کردند؛ از همین رو با توهین‌های زیادی که به شهید بهشتی کردند با تخریب این شخصیت بزرگوار می‌خواستند به اهداف شوم خود برسند.   
  
علی لاریجانی تأکید کرد: حفاظت از آزادی آدابی دارد و نباید به گونه‌ای برخورد کرد که فرزندان انقلاب در کشور تخریب شوند.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی عامل سوم حمله صدام به ایران را آمریکا و غربی‌ها دانست و گفت: آمریکا و غربی‌ها به دنبال منافع خود بودند تا بتوانند انقلاب را از پا دربیاورند، از همین رو با استفاده از صدام می‌خواستند به این هدف شوم خود برسند.   
  
وی ادامه داد: در کتابی که توسط مسئول اطلاعات ارتش عراق نوشته شده است، وی اعتراف به ارتباط عراق با آمریکا و غرب برای حمله به ایران کرده است.   
  
علی لاریجانی اظهار داشت: در آن زمان آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و شوروی کمک زیادی به صدام کردند و بعد از مدتی که پی بردند صدام بازدهی ندارد وی را از بین بردند.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروزه ما شاهد آنیم که در هرکدام از جنگ‌های منطقه ردپای آمریکا وجود دارد و امروز جریان غرب هم که برای مقابله با داعش به وجود آمده به جای حمله به این گروهک تروریستی زیربناهای سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد.   
  
علی لاریجانی گفت: نماینده پنتاگون چند روز قبل اعلام کرده بود که برخورد ما با داعش در عراق تاکتیکی و متفاوت است اما برخورد ما با داعش در سوریه راهبردی است که این اظهارات نشان‌دهنده آن است که به این دلیل این ائتلاف ضد داعش را ایجاد کرده‌اند تا بتوانند منطقه را به نفع خود به پیش بگیرند.   
  
وی ادامه داد: آن‌ها گروهی را در سوریه آموزش داده‌اند که مکان‌هایی که آمریکا و همپیمانانش مورد هدف قرار می‌دهند را به نفع معارضین تصرف کنند، از همین رو برنامه آن‌ها با امضای توافقنامه امنیتی با افغانستان و اینگونه درگیری‌های منطقه کاملاً روشن است که آن‌ها در تلاشند منطقه را به نفع خود پیش ببرند.   
  
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای دنباله رو غرب در منطقه هم باید بدانند که صدام زمانی می‌خواست قهرمان عرب شود، اما بعد تفاله عرب شد و از همین رو آن‌ها باید حواسشان را جمع کنند که آمریکا بعد از رسیدن به اهداف خود دیگر با آن‌ها کاری ندارند و باید کشورهای منطقه بدانند که اکنون بازیچه دست غرب شده‌اند.   
  
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حین جنگ هم مردم ما با آن شایط سخت توانستند با حمایت‌های امام(ره) سرافرازانه عبور کنند و به اهداف انقلابی خود برسند.   
  

ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 a-20.jpg


ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

jean-paul-sartre-4.jpg


ارسال شده در تاریخ : 11 مهر 1393برچسب:, :: 20:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رسانه‌های سعودی همه تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی از واقعیتها و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور یمن به کار گرفته اند.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های سعودی که از نتیجه بخش بودن خیزش مسالمت آمیز مردم یمن در روزهای اخیر و توافق یمنیها برای حل بحران شوکه شده‌اند، همه تلاش خود را برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیتها و تخریب این دستاورد مردمی و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور یمن به کار گرفته اند.

"طارق الحمید" روزنامه نگار و نویسنده سعودی و سردبیر سابق روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، در مطلبی در این روزنامه نوشت: مسأله مورد توجه این است که نهادهای دولتی یمن یکی پس از دیگری بدون مقاومت به دست حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) می‌افتد.
 
وی با اشاره به درگیری لفظی "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن و ژنرال "علی محسن الاحمر"، پس از انتقاد هادی از الاحمر به دلیل مقابله نکردن با نیروهای انصارالله و عقب نشینی از صحنه، نوشت: مسأله مورد توجه این است که "عبده حسین الترب" وزیر کشور یمن از نهادهای امنیتی خواسته است که با انصار الله همکاری و از درگیری با آنان خودداری کنند.
 
ادامه مطلب را ازدست ندین

ارسال شده در تاریخ : 4 مهر 1393برچسب:, :: 19:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

با حضور امیر "حاتمی"

 

جانشین وزیر دفاع گفت: این پهپاد، قادر است انواع هواگرد‌ها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم کند.
به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در دومين روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر سرتيپ "امیر حاتمی"، جانشین وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، نخستين پهپاد مسلح به موشك‌های پدافند هوايی رونمايی شد.

امیر حاتمی در مراسم رونمایی از این پهپاد جنگنده مجهز به موشک‌های هوا به هوا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن این حماسه بزرگ گفت: در راستای تأمین نیاز نیروهای مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرین وزارت دفاع، سازمان‌های صنایع هوایی و صنایع هوافضا، پهپادهای مسلح به موشک‌های پدافند هوایی تولید شده است.  
 
جانشین وزیر دفاع افزود: پروژه تجهیز پهپاد‌ها، پس از طی مراحل تحقیق و انواع آزمایش‌های میدانی با انهدام موفقیت‌آمیز اهداف مورد نظر، به حول و قوه الهی آماده ورود به یگان رزم نیروهای مسلح شده است. 
 
امیر حاتمی گفت: با این اقدام ارزشمند علاوه بر افزایش برد و حوزه عملیاتی پهپادهای نیروهای مسلح، قابلیت تعقیب و گریز، ردگیری و انهدام پهپادهای متجاوز افزایش می‌یابد.  
 
وی افزود: این پهپاد، قادر است انواع هواگرد‌ها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم کند.  
 
جانشین وزیر دفاع، این دستاورد ارزشمند و سایر دستاوردهای گران‌سنگ و افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع را محصول روحیه خودباوری و مدیریت جهادی ذکر کرد و اظهار داشت: این‌ها ناشی از فرهنگ و ارزش‌هایی است که در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و امروز پشتوانه حرکت ملت رشید ایران در همه عرصه‌ها است.  
 
امیر حاتمی با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس در اداره و مدیریت کشور گفت: در دوران دفاع مقدس این مهم اثبات شد که با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان بر غامض‌ترین بحران‌ها و چالش‌ها غلبه کرد، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین دشمنان را شکست داد و پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.  
 
جانشین وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش جهادی متخصصان وزارت دفاع در حوزه‌های هوایی و موشکی در خلق این دستاورد جدید خاطر نشان کرد: وزارت دفاع با الهام از حماسه جاودان دفاع مقدس و در تداوم راه مقدس شهیدان و پیروی از فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مصمم است همچون آن ایام حماسی و شورانگیز با کار و مدیریت جهادی ضمن حفظ و نشر عملی ارزش‌های دفاع مقدس، تحقق بخش آرمان امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی باشد.  

ارسال شده در تاریخ : 4 مهر 1393برچسب:, :: 19:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

"سردار امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت:سردار بزرگ ما سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی تروریست های داعش در اربیل را گرفتند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛"دریادار علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و"سردار امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده هوافضای سپاه پاسداران امشب در گفتگوی ویژه خبری از حماسه هشت سال دفاع مقدس می گویند.

سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در تشریح نگاهی به رشادت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و در پاسخ به اول سوال مجری که چرا باید هفته دفاع مقدس بعد از بیست و اندی سال گرامی داشته شود اظهارداشت: هفته دفاع مقدس نه تنها بعد از 27 سال گرامی داشته می شود بلکه مطمئنا سال های بسیار بسیار طولانی و ان شالله تا وقتی که انقلاب اسلامی به صاحب اصلی اش حضرت صاحب الزمان(عج) تحویل داده شود، تا آن موقع حتما آن چیزی که در هشت سال دفاع مقدس به معصه ظهور رسید بسیار بسیار اساسی تر از امسال گرامی شمرده می شود.  
 
ادامه مطلب را از دست ندهید.
 
یک سئوال. آیا واقعاً مردم دنیا حرف های آمریکایی ها را باور دارند که آمریکا مانع سقوط موصل، بغداد و... شده؟ اگر باور ندارند چرا در خیلی از اقدامات آمریکا او را همراهی می کنند؟ اگر باور ندارند چرا فریاد نمی زنند که اینها دروغ می گویند؟
فقط می توان به این نتیجه رسید که سگ زرد برادر شغال است و اکثر سران کشورهای استکباری خوی خونخواری و آدمکشی در آنها موج می زند فقط ژست انساندوستی را به خود می گیرند. از سیاست مداران و دانشمندان غیر وابسته به دولت ها تعجب است که چرا آنها سکوت می کنند؟ تعجب آور تر اینکه با مشاهده ی این صفت های زشت در استکبار، چرا بعضی افراد درجامعه و به خصوص دانشگاهیان، بازهم به اینها اعتماد می کنند؟

ارسال شده در تاریخ : 4 مهر 1393برچسب:, :: 19:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد
یک مقام مسئول آمریکایی مدعی شد ایران از حمله آمریکا به مواضع گروه داعش در سوریه مطلع بوده است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز: یک مقام مسئول آمریکایی گفت: واشنگتن با تهران در زمینه سوریه رایزنی کرده اما زمان و اهداف حملات به سوریه را به اطلاع این کشور نرسانده است.

این مقام مسئول آمریکایی مدعی شد واشنگتن، تهران را از قصد خود برای حمله مواضع داعش در سوریه مطلع ساخت اما زمان و اهداف آن را به اطلاع این کشور نرساند.
 
رویترز همچنین در ادعایی به نقل از یک مقام ایرانی ناشناس می‌گوید ایران از تضعیف دولت اسد در نتیجه حملات آمریکا در سوریه نگران بود و این موضوع را در اواسط شهریور و در زمان برگزاری مذاکرات دو جانبه با آمریکا در ژنو با مقامات آمریکایی در میان گذاشت.
 
به گفته این فرد، آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات دو جانبه ژنو، به ایران اطمینان می‌دهند که در صورت حمله به خاک سوریه، نیروهای اسد مورد هدف قرار نخواهند گرفت.

 


ارسال شده در تاریخ : 4 مهر 1393برچسب:, :: 19:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: جمهوری اسلامی ۸ سال با کمبود امکانات و اختلالات ناشی از اوضاع انقلاب در مقابل این جبهه‌ عظیم ایستاد. طرف مقابل دست از پا درازتر نتوانست به اهداف خبیث خود دست یابد و دفاع مقدس مایه‌ آبروی ملت ایران شد.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، صبح امروز (چهارشنبه) جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و انتظامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: جمهوری اسلامی ۸ سال با کمبود امکانات و اختلالات ناشی از اوضاع انقلاب در مقابل این جبهه‌ عظیم ایستاد. طرف مقابل دست از پا درازتر نتوانست به اهداف خبیث خود دست یابد و دفاع مقدس مایه‌ آبروی ملت ایران شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تجربه‌ی هشت‌سال دفاع مقدس نشان داد که با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می‌توان با عزم راسخ و توکل بر خدا، در مقابل زورگویی و توقعات بی‌جای قدرت‌های جهانی ایستاد.

در این دیدار که به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را یک مسئله‌ مهم و دارای ابعاد گوناگون برشمردند و گفتند: خاطرات و واقعیات و درس‌های هشت‌سال دفاع مقدس، یک فرهنگ ساری و جاری و سرچشمه‌ای است که اگر به‌درستی درک و فهم شود، قطعاً به سود ملت ایران و آینده کشور خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تشکیل جبهه‌ گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته‌ آن‌ها در منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی افزودند: قصد این جبهه‌ گسترده، تضعیف و بی‌آبرویی نظام اسلامی و گرفتار کردن آن به مشکلات داخلی و در نهایت زمینه‌سازی برای فروپاشی جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی و ملت ایران، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد.

ایشان گفتند: به واسطه‌ ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از شخصیت‌های اثرگذار و ذهن‌های فعال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، به دفاع مقتدرانه با دست خالی، اعتقاد راسخ پیدا کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هزینه‌های جنگ تحمیلی به ویژه شهدای گرانقدری که تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزودند: با وجود آنکه هزینه‌های مادی و معنوی جنگ تحمیلی بالا بود اما دستاوردهای ملت ایران در هشت‌سال دفاع مقدس، در مقابل هزینه‌ها، بسیار عظیم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان همه فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را به ثبت خاطرات و واقعیات این دوران سفارش و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند آثاری هم که تا به امروز از هشت سال دفاع مقدس منتشر شده است، آثار خوبی است.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی -رئیس ستاد کل نیروهای مسلح- در سخنان کوتاهی، ضمن سپاسگزاری از موافقت با عیادت فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب و همچنین اظهار خرسندی از سلامتی کامل ایشان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

ارسال شده در تاریخ : 4 مهر 1393برچسب:, :: 19:2 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 169
بازدید دیروز : 619
بازدید هفته : 991
بازدید ماه : 4064
بازدید کل : 198377
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی