پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 


ارسال شده در تاریخ : 28 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

  یکی از   شاخص های برجسته ج.ا.ا مردمی بودن یا بعبارتی مردم محور بودن  آن است که در 35 سال  گذشته دو گرو تلاش کردند این پایه اصلی  نظام را متزلزل و کم رنگ سازند نخست دشمنان دیرینه این ملت بودند و با حربه دروغ بزرک و اینکه ما با ملت ایران کاری نداریم بیشترین فشار  اعم از ارعاب وترور و تحریم ...  با نبرد  گسترده رسانه ای بر ملت عزیز ایران وارد کردند تا شاید  مردم از عزت  وکرامت  بحق خویش دست کشند وپرچم مقاومت  را پایین آورند که این حضور میلیونی  مردم  در این 36 سال آرزو و طرح پرهزینه آنان ناکام گذاشت گروه دوم که جای تاسف دارد از بدنه نظام برخاستند و انگار اینکه قبله شان را شکم ,شهوت وقدرت قرار دادند و با رفتار های  زشتی چون اختلاس , ارتشاء ,فساد اخلاقی ... توانستند برخی از مردم عزیز ایران  نسبت به آرمان انقلاب مردد کنند به زعم تجربه آندلس را  در ایران  تجربه کنند.

 مردم هوشمند و با بصیرت  می دانند تنها راه مقابله  با این دو ویروس کشنده حضور  موثر  آحاد مردم است  حصور عام همان مشارکت در راهپیمایی ها است حضور خاض مقابله  جدی و عملی با بلهوسان قدرت , شهوت وثروت  در تمام طول سال است.

الجزیره: روحانی جواب اوباما را داد/ رسانه‌های یمنی: عبدالمالک الحوثی در ایران است/ پخش مستقیم راشاتودی و رویترز از حماسه ایرانی/ عکسی که هاآرتص از راهپیمایی امروز منتشر کرد


ارسال شده در تاریخ : 23 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
افسران - تصویرسازی/ مجید مجیدی

امسال سال مجیدی است. مجیدی فیلمی در جشنواره ندارد، اما مهمترین آدم امسال سینمای ایران است. با ساخت شاید مهمترین فیلم تاریخ سینمای ایران. امروز 20 بهمن ماه، سرانجام از بزرگترین پروژه تاریخ سینمای ایران در سرزمین ایران رونمایی خواهد شد و لحظه‌شماری برای تماشای خروجی تجمیع سرمایه‌های مادی و معنوی بخش بزرگی از سینمای ایران به پایان می‌رسد.


ارسال شده در تاریخ : 25 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

افسران - سبک آمریکایی ها در مذاکرات

کاریکاتور


ارسال شده در تاریخ : 26 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اورهال هواپیماهای F14 در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان پرواز اول تمام استانداردها را تأئید می‌کند و وارد چرخه عملیاتی می‌شود که این نشان دهنده دقت عمل گروه‌های نگهداری و فنی متخصصین ایرانی است.

  

 
 

ارسال شده در تاریخ : 25 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 چه کسانی از انقلاب مردم یمن در هراسند؟  و انقلابیون یمنی چگونه از انقلابشان پاسداری کنند تا  به تجربه تلخ و   نا بخشودنی  انقلاب مصر دچار نشوند
پیامدهای احتمالی ناشی از پیروزی حوثی ها در یمن با واکنش قدرت های فرامنطقه ای و کشور مرتجع عربی روبرو شده است.
 از زمان استیلای نیروهای انقلابی انصارالله بر یمن و تشکیل شورای ریاست جمهوری، تحولات این کشور مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است، در این بین و در حالی که کشورهای شرقی از اعلام موضعی صریح در انقلابیون کنونی پرهیز نموده اند، شماری از قدرت های غربی و کشورهای عربی نسبت به پیروزی حوثی ها در یمن ابراز موضع کرده و آن را بر خلاف موازین بین المللی دانسته اند.

رسانه های خبری در روزهای اخیر از بسته شدن سفارت عربستان سعودی، کانادا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این کشور خبر داده اند. کشورهای فوق در کنار دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل جهت حل بحران این کشور شده و در پی بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مخلوع این کشور هستند.

حیات خلوتی به نام یمن

کشور یمن در منطقه جنوب غربی آسیا و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. از این کشور همواره به عنوان حیات خلوت عربستان سعودی نام برده می شود. روسای جمهور حاکم بر یمن همواره به عنوان متحدی کلیدی برای ریاض و غرب محسوب شده اند. فقر اقتصادی حاکم بر یمن و فرهنگ عشیره ای نسبتا متفاوت از سایر شیوخ خلیج فارس موجب عدم پذیرش این کشور در شورای همکاری خلیج فارس در سال های گذشته بوده است.

حضور پررنگ شیعیان زیدی در این کشور که قریب به چهل درصد از جمعیت یمن را به خود اختصاص داده اند، همواره به عنوان یک دغدغه از سوی ریاض نگریسته می شده است، چرا که مناطق جنوبی عربستان نیز شاهد حضور نسبتا پررنگ شیعیان زیدی بوده و هرگونه تحرک از سوی زیدیون یمنی که در مناطق شمالی این کشور و همجوار با مرزهای عربستان زیست می نماید می تواند مخاطرات امنیتی را برای سعودی ها در پی داشته باشد. همین امر موجب اتخاذ دو رویکرد از سوی عربستان جهت مهار آنها شده است. حمایت از روسای جمهور دیکتاتور در سرکوب شیعیان و همچنین رواج اندیشه تکفیری در این کشور همواره مد نظر آل سعود قرار داشته است، از همین روست که القاعده حاکم بر یمن به عنوان یکی از قدرتمندترین شعب این گروه تروریستی در جهان محسوب می شود. ضعف اقتصادی حاکم بر یمن عمدتا با حمایت های مالی و تسلیحاتی همسایه قدرتمند شمالی جبران می شده است.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله

خلع عبدالله صالح از قدرت و ناکارآمدی منصور هادی در تحقق اهداف انقلابیون به مرور زمینه نارضایتی هرچه بیشتر اقوام یمنی را در پی داشت. در این بین شیعیان زیدی یمن که به عناوینی همچون حوثی ها و انصارالله نامیده می شوند پس از دهه ها سرکوب، از لاک دفاعی خارج شده و با بهره گیری از فضای موجود در پی احقاق حقوق پایمال شده خویش برآمدند. همراهی شماری از قبائل یمنی با خواست حوثی ها زمینه قدرت گیری روزافزون را برای آنها فراهم نموده تا آن که در ماه های گذشته موفق به تصرف صنعا پایتخت یمن گردیدند.

پیامدهای قدرت گیری انصارالله

سقوط ناگهانی صنعا توسط انقلابیون یمنی با بهت و حیرت جامعه بین المللی و بویژه کشورهای محافظه کار عرب مواجه گردید. تثبیت موقعیت شیعیان زیدی در یمن بی شک پیامدهای گسترده ای را برای کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در پی خواهد داشت. سیستم پادشاهی و محافظه کارانه حاکم بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فضایی را مهیا نموده تا آنها نسبت به هرگونه دگرگونی اندک در تحولات منطقه واکنش نشان دهند، همچنان که وقوع بیداری اسلامی با نگرانی از سوی آنها نگریسته شد. فقدان مشروعیت مردمی و وجود رژیم های خودکامه موجب شد که کشورهای فوق در پی مقابله با بیداری اسلامی برآمده و ضمن ایستادگی در برابر آن موجب انحراف آن گردند.

کارشناسان حوزه منطقه براین باورند که پیروزی کنونی حوثی ها در یمن بدون تردید با سکوت سایر شیوخ خلیج فارس همراه نخواهد بود و کشورهای فوق اقدام به مقابله با انقلابیون یمنی خواهند کرد. فراخوانی سفرای عربستان و برخی کشورهای عربی منطقه اولین اقدام آنها در این زمینه محسوب می شوند. تحمیل تحریم بر انقلابیون، قطع حمایت های مالی، تلاش برای اعمال فشار از طریق نهادهای بین المللی و گسیل هرچه بیشتر تروریست های تکفیری از اقداماتی که در آینده یمن شاهد آن خواهیم بود.

حوثی ها به داشتن مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی شهره اند

تثبیت موقعیت نیروهای انصارالله که هم اکنون بر سیطره خویش بر سراسر یمن افزوده و علاوه بر صنعا برخی شهرهای استراتژیک دیگر را نیز تصرف نموده اند پیامدهای را نیز برای قدرت های غربی در پی خواهد داشت. رهبران این جنبش و بویژه عبدالملک الحوثی به عنوان چهره ای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در جامعه بین المللی شناخته می شوند، طبعا ارتقای موقعیت حوثی ها در یمن این کشور استراتژیک را از زیر هیمنه ایالات متحده خارج خواهد ساخت. نیروهای آمریکایی و بویژه هواپیماهای بدون سرنشین آنها سال هاست که به طور مکرر و تحت عناوینی همچون مبارزه با تروریسم اقدام به انجام عملیات در خاک یمن می نمایند.

نزدیکی فکری حوثی ها به رهبران محور مقاومت

از زمان تصرف صنعا توسط انقلابیون، مقامات کاخ سفید و پنتاگون در کنار هم پیمانان اروپایی شان بارها و بارها به محکوم نمودن این اقدام مبادرت ورزیده و خواستار عقب نشینی آنها از صنعا و بازگشت مجدد منصور هادی به قدرت هستند. تعطیلی سفارت آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این راستا ارزیابی شده و احتمالا در آینده شاهد اقدامات بیشتری جهت تضعیف نیروهای انقلابی یمن خواهیم بود. فعالیت گسترده تروریست های تکفیری در عراق و سوریه و بی ثباتی در سایر نواحی منطقه در کنار حضور پررنگ القاعده در یمن موجب در پیش گرفتن احتیاط در رابطه با چگونگی برخورد با حوثی ها از سوی آمریکا شده است. ایالات متحده نگران آن است که با سرکوب حوثی ها، فضایی مساعد را برای حضور تروریست ها در یمن مهیا نماید و این امر بیش از پیش منافع آمریکا را در سطح منطقه به خطر خواهد انداخت.

نگرانی از تقویت محور مقاومت

نزدیکی فکری رهبران جنبش انصارالله با اعضای محور مقاومت را شاید بتوان مهمترین نگرانی غرب، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دانست، امری که بوضوح می توان آن را در سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به پیروزی انصارالله در یمن مشاهده کرد. اسرائیل نگران آن است در صورت تداوم استیلای حوثی ها بر یمن علاوه بر تقویت جایگاه ایران در سطح منطقه، احتمال به مخاطره افتادن منافع اقتصادی این رژیم بیش از پیش متصور است. شماری زیادی از کشتی های اقتصادی و نظامی این رژیم جهت دسترسی به مناطق جنوبی و شرقی آسیا و همچنین نیمه جنوبی آفریقا می بایست از تنگه باب المندب یمن عبور نمایند. امری که با تثبیت قدرت نیروهای انقلابی احتمالا به خطر خواهد افتاد.

از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران، کشورهای عربی و غربی همواره نگران اشاعه افکار انقلابی این کشور در سطح منطقه بوده اند. شکل گیری محور مقاومت در سال های اخیر که هدف اصلی خویش را بر آزادسازی سرزمین های فلسطینی قرار داده است، موجب نگرانی بیش از پیش اعراب و صهیونیست ها شده است. قدرت گیری حوثی ها در یمن بی شک به تقویت محور فوق خواهد انجامید.

برآوردی از اظهارات مقامات انصارالله و اشعار انقلابی نیروهای وابسته به آن به وضوح نشان از تقویت جایگاه ایران و اعضای مقاومت در منطقه دارد، مقاومتی که هم اکنون با حضور جمهوری اسلامی، سوریه، عراق، حزب الله، حماس و الحوثی ها می رود که بیش از گذشته به منافع آمریکا و کشورهای مرتجع عرب در سطح منطقه آسیب رساند.


ارسال شده در تاریخ : 27 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , عربستان ,یمن, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
 او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزاش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی


ارسال شده در تاریخ : 28 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, سپهبد صیاد شیرازی, :: 22:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - سیب...

ارسال شده در تاریخ : 24 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان, :: 20:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

افسران - شرمنده ایم آقا جان....
.

ارسال شده در تاریخ : 19 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , امام زمان(عج), :: 20:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

با توافق خوب که دربردارنده عزت، احترام و پیشرفت ملت ایران باشد موافقیم/ لازمه امنیت و پیشرفت حفظ عزت ملی است/ ملت در 22 بهمن پاسخ هر تحقیر کننده‌ای را ...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد..


ارسال شده در تاریخ : 19 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, ولایت, نیروی هوایی, :: 20:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 بنظرتان اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارت برای چیست؟

انگلیسی‌ها  رسما و علنا اصرار دارند تجهیزاتی را بدون نظارت بازرسان جمهوری اسلامی ایران وارد سفارتشان در تهران کنند، اصرار بر مخفی‌کاری روباه با توجه به سابقه تاریخی منفی آنها باعث گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها و کارشناسان مختلف، درباره این عمل انگلیسی‌ها شده است.

 


ارسال شده در تاریخ : 24 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 20:21 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

افسران - بدون شرح

ارسال شده در تاریخ : 10 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, جنگ تحمیلی, , :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: شك چهار بخش دارد، جدال در گفتار، ترسيدن، دودل بودن، و تسليم حوادث روزگار شدن.
پس آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاريكى شبهات بيرون نخواهد آمد.
و آن كس كه از هر چيزى ترسيد همواره در حال عقب گرد است.
و آن كس كه در ترديد و دودلى باشد زير پاى شيطان كوبيده خواهد شد.
و آن كس كه تسليم حوادث شد و به تباهى دنيا و آخرت گردن نهاد، هر دو جهان را از كف داد.

 متن حدیث:

الشَّكُّ عَلى اَرْبَع  ِ شُعَب: عَلَى التَّمارى وَ الْهَوْلِ وَالتَّرَدُّدِ وَالاِْسْتِسْلامِ. فَمَنْ جَعَلَ الْمِراءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ هالَهُ ما بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِى الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنابِكُ الشَّياطينِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ هَلَكَ فيهِما.


ارسال شده در تاریخ : 14 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان ,, :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد آغاز شد

مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد با حضور فرماندهان عالی‌رتبه ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا آغاز شد.
 
 

 

 

مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد آغاز شد

  این ایام  مقارن  با بزرگداشت امیر سرلشکر «قاسمعلی ظهیرنژاد» فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، است که  دقایقی پیش در سالن همایش‌های شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد.

در این مراسم که با حضور دانش‌آموختگان دوره دافوس برگزار شد،  آل هاشم رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، امیر ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، امیر گلفام و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی حضور دارند. از دلباختگی ومطیع  رهبری ورشادت این امیر اسلام سخن می گویند روحش شاد وراه اش پر رهرو.


ارسال شده در تاریخ : 14 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر ظهیر نژاد, :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
   

بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى، براى ملت ایران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

 هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹

 دهه‌ى فجر، در حقیقت مقطع رهایى ملت ایران و آن بخشى از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 دهه‌ى فجر، آن آیینه‌یى است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌هاى تاریک و قرون خالیه، بایستى ما مى‌نشستیم و اسمى از اسلام مى‌آوردیم. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 برگزارى دهه‌ى فجر، باید مثل برگزارى جشن نیمه‌ى شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 خاطره‌ى امام، بیش از همیشه، در دهه‌ى فجر و بیست‌ودوى بهمن است. حتّى بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشان‌دهنده‌ى شخصیت آن بزرگوار است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایى که خود امام و اسلام براى ما ترسیم کرده‌اند. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 ۲۲ بهمن در حیات تاریخى و ملى کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوى حق و صلاح نقش بزرگى داشته است. ۱۳۷۸/۱۱/۰۶

 در طلیعه‌ی‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲

 دشمنان سعى مى‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم مى‌آورد. سعى مى‌کنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳

 حادثه بیست‌ودوم بهمن و پیروزى انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱

 اگر انقلاب اسلامى و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدى وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوى از این مملکت برکنده شود. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴

 راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن در جهان یک پدیده بى‌نظیر است؛ هیچ کشورى در هیچ مراسمى چنین اجتماعى را در شهرهاى بزرگ و کوچک به خود نمى‌بیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

 راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‌دهنده‌ى عزم عمومى ملت ایران است؛ مظهر همان چیزى است که هر دشمنى را در هر حد و اندازه‌یى از اقتدار نظامى و توانایى‌هاى تبلیغاتى و سیاسى، مرعوب مى‌کند. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹

 ملت ایران هر سال با حرکت خود در بیست‌ودوم بهمن، دشمن را در جاى خود متوقف و وادار به عقب‌نشینى کرده. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹

 روز ۲۲ بهمن و راهپیمائى ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمى و اراده و عزم ملى ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ى شرائط به خیابانها مى‌آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلى باعظمت است.


ارسال شده در تاریخ : 12 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , رهبری, ولایت , :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

ادامه تصاویر در ادامه مطلب


ارسال شده در تاریخ : 13 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر ظهیر نژاد, :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر قاسم‌علی ظهیرنژاد فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با حضور جمع بسیاری از همرزمان، دانشجویان و کارکنان دافوس آجا در مرکز سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: در اینجا برای اولین بار اعلام می‌کنیم که بعد از بنی‌صدر که اختیارات فرماندهی کل قوا به او تفویض شده بود این اختیارات به فلاحی و پس از فلاحی امام آن را به مرحوم ظهیرنژاد تفویض کرده بود.

در ادامه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه خطابه زیر را قرائت کرد:

 


ارسال شده در تاریخ : 12 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر ظهیر نژاد, :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند رئیس دانشگاه افسری و ستاد آجا (دافوس) در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر قاسم‌علی ظهیرنژاد، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس که در دافوس برگزار شد با طرح سوالی مبنی بر این که چرا ما این برنامه‌ها را ترتیب می‌دهیم، اظهار داشت: بر خود تکلیف می‌دانیم که یاد شهدا و خدمت‌گزاران دفاع مقدس را گرامی بداریم، زیرا آنان با جان‌فشانی‌های خود از این وطن و ناموس‌مان دفاع کردند.
 
وی تصریح کرد: خدا نکند روزی یادمان برود که جای پای چه کسانی گذاشته‌ایم، افرادی که در این دانشگاه درس خواندند و از ذره ذره خاک وطن، شرف، غیرت و اسلام دفاع کردند که نمونه بارز آن مرحوم امیر سرلشکر ظهیرنژاد بود.
 
فرمانده دافوس گفت: من مطمئنم اگر کسانی که اکنون در این زمینه هستند در آن دوران بودند امیر ظهیرنژاد را به واسطه شایستگی‌ها و رشادت‌هایش شهید خطاب می‌کردند، زیرا برچسب و شناسنامه شهید برای خدمت‌گزاران این عرصه نیز محسوب می‌شود.
 
وی در پایان به خاطره‌ای از مرحوم ظهیرنژاد اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ هواپیمایی سقوط کرده بود که تعدادی از مسئولین الجزایری نیز در آن حضور داشتند از همین رو مرحوم ظهیرنژاد نیز در مراسم گرامیداشت آنان به تنهایی در مقابل در ایستاده بود به همین منظور بنده به واسطه حضور منافقین و ناامنی‌های آن زمان به وی گفتم که شما با این سمت نظامی چرا تنها آمده‌اید که مرحوم در پاسخ به بنده گفت که اکنون مثل گذشته نیست که ما از مردم جدا و دور باشیم از همین رو بنده از این فرمانده بزرگوار درس‌هایی را آموختم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اهدای لوحی و مقالات برتر ارسالی به همایش با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.


ارسال شده در تاریخ : 12 بهمن 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر ظهیر نژاد, :: 20:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 912
بازدید ماه : 3985
بازدید کل : 198298
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی