پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

توان جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات نظامی غیر قابل انکار بوده و مقامات پنتاگون با انکار ساخت پهپاد بومی به دنبال به اصطلاح کم‌اهمیت دادن این موضوع هستند در حالی خودشان به اهمیت این امر واقفند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل استناد شناخته شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،   مقامات پنتاگون و رسانه‌های آمریکایی پس از پیروزی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه در ساخت پهپاد "آرکیو 170 ایرانی"  از شدت عصبانیت شروع به انکار موضوع کردند. در این گزارش طی چند مصاحبه نظر مسئولین و کارشناسان ایرانی را در این باره جویا شدیم. 

مقدم‌فر: دشمن از پیشرفت‌های ایران اسلامی شوکه شده است

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره ادعای مقامات وزارت دفاع آمریکا در مورد ناتوانی ایران در ساخت پهپاد " آرکیو170 ایرانی" اظهار داشت: دشمنان از پیشرفت‌های ما به باور کامل نرسیده‌اند  و اگر باور کنند در شوک خواهند ماند و سکته ناقص آنها کامل می‌شود.


ادامه مطلب را بخوانید و به وحشت دشمن از توانایی های نیروهای مسلح ج .ا . ا. بخندیدو به اقتدار نظام افتخار کنید که واقعاً ایرانی بودن و مسلمان بودن مایه افتخار است. بعضی افراد درجامعه واقعاً این توانمندی را درک نمی کنند و مانند ماهی هستند که داخل آب است که قدر آب را درک نمی کند وقتی از آب بیرون آنداخته شد آنوقت قدر آب را می فهمد.آنهایی که در خارج از این مملکت هستند وقتی این مطالب  و دستاوردها را می شنوند، سراپای آنها پر از غرور و شعف می شود.به امید سربلندی نظام .ج .ا .ا

ارسال شده در تاریخ : 24 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, رهبری, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

از سراشیبی جلوی ساختمان کلاس های عمومی پایین می آیم 

باد با چادر مشکی ام بازی می کند 

کمی جلوتر چشمم به پیرمرد روحانی ، استاد اخلاق می افتد 

باد با عبای مشکی اش بازی می کند 

فکر می کنم

به شباهتمان 

به عبای مشکی پیرمرد روحانی

و

به چادر مشکی خودم

به نگاه هایی که به ما می شود

به حرمت لباس پیامبر و

حرمت چادر دختر پیامبر

سرم را کمی بالاتر می گیرم

از امروز باید حواسم را بیشتر جمع کنم

من امانت بزرگی روی سرم گذاشته ام 

و امانت بزرگ تری بر روی شانه های پیرمرد روحانی

 

 


ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

گزارش/ یگان موشکی "حدید" در سپاه چگونه شکل گرفت؟
حسن آقا زود رفت سر اصل موضوع و گفت: ما اینجا آمدیم که از شما کمک بگیریم. از معلومات شما در کارهای موشکی استفاده کنیم. ما دشمن مشترکی داریم به نام اسرائیل. البته ما متوجه حمایت‌های سیاسی سوریه از ایران هستیم. اما این‌بار انتظار حمایت از نوع دیگه‌ای رو داریم. حالا برنامه آموزشی ما چیه؟
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، شانزده مهر ۱۳۵۹؛ در هفدهمین روز آغاز تهاجم سراسری رژیم عراق به کشورمان اولین موشک کوتاه برد «فراگ ۷» ارتش بعث به شهر دزفول اصابت کرد که ۷۰ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی بر روی دست مردم بی‌دفاع این شهر گذاشت و تا آبان ۱۳۶۱ نیز با بیش از ۶۵ فروند موشک دیگر، کالبد زخمی و رنجور شهر مقاوم دزفول را مورد هدف قرار داد و به همین ترتیب روند موشک‌باران شهر دزفول و بمباران دیگر شهرهای ایران تا اواخر سال ۱۳۶۲ تداوم یافت و مقارن با عملیات بزرگ و غرورانگیز رزمندگان اسلام با نام «خیبر» در جزایر مجنون به اوج خود رسید.

  
  *بمباران دزفول توسط ارتش بعث عراق

ارسال شده در تاریخ : 23 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , شهادت,, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

محققان ایرانی توانستند هواپیمای دو زیستی بسازند که امکان نشست و برخاست از روی خشکی و آب را دارد.

به گزارش مشرق، علی محمدخان محمدی هزاوه - سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: یکی از محصولاتی که در هفتمین نمایشگاه بین المللی ارائه می شود، کشتی هواپیمای آب نشین است.

وی در خصوص این هواپیما توضیح داد: هواپیمای دوزیست یا کشتی هواپیمای آب نشین، امکان نشست و برخاست از سطح خشکی و آب را دارد.

هزاوه با بیان اینکه هواپیمای آب نشین قادر است بر روی آب مانند کشتی حرکت کند، اذعان داشت: این هواپیما می تواند با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت روی آب حرکت کند.

خان محمدی افزود: هواپیمای دوزیست می تواند برای مسافربری و یا جابجایی نیروهای یک ارگان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهارداشت: این هواپیما در شرایطی که امکان فرود هواپیما در خشکی نباشد، مانند کشتی می تواند روی آب فرود بیاید.

سخنگوی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از اجرای نمایش هواپیمای دوزیست در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده این هواپیما به صورت نمایشی در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه بر دریا می نشیند.

 هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی در منطقه آزاد کیش از ۲۷ تا ۳۰ آبان برگزار می شود.
 
 

ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار آجورلو در گفتگو با مشرق:
مدیرعامل سابق باشگاه پاس تهران به انتقاد از نحوه برخورد بازیکنان بهره مند از کارت جعلی معافیت از سربازی پرداخت.
آجرلوگروه ورزشی مشرق - سردار مصطفی آجرلو در گفتگو بامشرق درخصوص موضوع معافیت‌های جعلی سربازی در فوتبال گفت: متاسفانه اقدامی که از سوی فدراسیون فوتبال خصوصا سازمان لیگ برتر در خصوص سربازانی که از معافیت‌های جعلی استفاده کردند صورت گرفت، تبعیض آمیز بود.

وی ادامه داد: باید به جای رأفت، برخورد جدی و قانونی با این ورزشکاران صورت می‌گرفت. آنها باید 2 سال از حضور در فوتبال محروم می شدند تا دیگر شاهد این اتفاقات در جامعه فوتبال کشور نباشیم.

فرمانده کنونی تربیت بدنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در جلسه ای نظر بنده را در خصوص این مسئله پرسیدند که اعلام کردم باید با عوامل صدور این کارت های جعلی برخورد شدیدی بشود.

وی افزود: بازیکنان باید علاوه بر برگرداندن پول قرارداد خود، از حضور در فوتبال محروم شوند؛ اما متاسفانه به این بازیکنان به نوعی پاداش داده شد. آنها بدون هیچ گونه جریمه ای به جای اعزام به خدمت در یک تیم لیگ برتری که سرباز جذب می کند به کار گرفته شدند.

به گزارش مشرق، بر اساس اقدامات صورت گرفته سازمان نظام وظیفه، از 118 بازیکنی که مدارک و مستندات آنها مورد بررسی قرار گرفته، کارت پایان خدمت و معافیت 52 بازیکن فوتبال باطل شده و 10 تن از آنها هم تاکنون مراجعه نکرده اند که نهایتا پایان خدمت یا معافیت این 62 بازیکن باطل شده و هفته آینده اسامی این افراد از سوی سازمان نظام وظیفه به طور رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام می شود.
 
 

ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سیاست اعلامی اوباما در کاخ سفید؛
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «بارها در اظهاراتم گفته‌ام که ترجیح می‌دهم به توافقی نرسیم تا این‌که یک توافق "بد" داشته باشیم»، می‌گوید: «اگر توافق هسته‌ای با ایران امضا شود تازه آن زمان است که وارد مرحله بعدی یعنی مذاکره با کنگره درباره تحریم‌ها خواهیم شد.»

گروه بین‌الملل مشرق - انتشار اخبار ضد و نقیض، متعدد، و غیرشفاف در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تا حدودی باعث شده است تا حساسیت‌ها نسبت به اظهارنظر مقامات تعیین‌کننده در مذاکرات هسته‌ای بیشتر شود. 

یکی از اظهارنظرهایی که شاید کم‌اهمیت نباشد و در رسانه‌های کشور به آن پرداخته نشد و یا ساده از کنار گذشته شد، پاسخ‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به سؤالات مطرح‌شده در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید بود. بخش کلیدی صحبت‌های اوباما درباره ایران مربوط می‌شود به این نکته که بعد از این‌که با ایران به توافق صددرصدی رسیدیم، درباره تحریم‌ها با کنگره وارد مذاکره می‌شویم.

کنفرانس مطبوعاتی اوباما درباره ایران

اوباما در تاریخ 5 نوامبر و طی کنفرانس مطبوعاتی در اتاق شرقی کاخ سفید به سؤالاتی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران، نتیجه احتمالی مذاکرات و محدوده اختیارات خود پاسخ داده است.

نظریه: اینها توافقی می خواهند که تامین کننده منافع خود و رژیم صهیونیستی باشد و هیچ منفعتی برای ایران در آن وجود نداشته باشد. اگر گاهی با زبان نرمتر هم صحبت می کنند برای فریب افکار عمومی است نه واقعاً برای رسیدن به توافق برابر آن حرف ها.


ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , توافق هسته ای, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه‌های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.
به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(دوشنبه) با حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
 
ادامه مطلب را از دست ندهید.

ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار نقدی عنوان کرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.
به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری آغاز هفته بسیج ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) و همچنین درگذشت مادر شهید بابایی اظهار داشت: سی و ششمین سالروز ولادت بسیج را در حالی گرامی می‌داریم که این تشکل امروز در اوج شکوفایی و عزتمندی خود است و بهترین روزهای خود را در تاریخ می‌گذراند. 

وی افزود: خوشبختانه امروز بسیج به عنوان نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی و حضور مردم در صحنه‌ها تبدیل شده است. 

ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آیت‌الله جنتی:
دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به اقدامات مشکوک دشمنان برای انحراف در آیین و مراسم محرم گفت: اکنون وضع حساسی است عده ای با ادعای علاقمندی به امام حسین (ع) درصدد ایجاد تفرقه میان شیعیان هستند.
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، امروز یکشنبه در دیدار با خانواده های 370شهید اصفهانی عملیات محرم در سال 61 گفت : چشم ها و گوش ها باید باز باشد و سوابق افراد را بدانند، هر کسی که کمترین سابقه ای در فتنه داشته و در آن موثر بوده است هیچ صلاحیتی برای تصدی مسئولیت ها ندارد. 
 
وی فتنه 88 را طراحی آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این مثلث شوم حرف ها در دهان عده ای در داخل گذاشتند که برخی شان می فهمیدند بلندگوی چه کسانی هستند و برخی نمی دانستند. اغتشاشگران در این فتنه به تخریب اموال عمومی پرداختند و شعارهای ضد اسلامی ، ضد انقلابی و ضد امام سر دادند. 
 
آیت الله جنتی با اشاره به اقدام اغتشاشگران در پاره کردن عکس امام (ره) و توهین به عاشورا و عزاداران حسینی اضافه کرد: چرا زمانی که اوباش چنین اقداماتی کردند، کسانی که پیشگام بودند آنان را محکوم نکردند؟ سکوتشان به معنی رضایت آنان بود. 
 
وی قصد فتنه گران را روی کار آوردن حکومتی غیراسلامی و ضد ولایت در کشور دانست. 
 
دبیر شورای نگهبان افزود: خداوند بر عمر مقام معظم رهبری بیافزاید که با خطبه های تاریخی شعله های آتش را فرونشاندند و مردم هم که تسلیم ولایت فقیه بودند فرمایشات ایشان را پذیرفتند و این گونه خشونت ها فرونشست اما عده ای هنوز بیکار ننشسته اند. 
 
آیت الله جنتی تصریح کرد: چرا عده ای می خواهند دوباره مسئولیت ها را به اصحاب فتنه واگذار کنند؟ سابقه این افراد که مشخص و هویت فتنه هم که معلوم است و چیزی نیست که نامعلوم باشد و بگویند تمام شد با این حال دوباره می خواهند مسئولیت های وزارتی، مدیرکلی و ریاستی را به این افراد بسپارند. 
 
وی با اشاره به نقش شهدای دفاع مقدس در صیانت از نظام اسلامی و مسئولیت خانواده های معظم شهیدان و مردم در صیانت از راه شهدا گفت: باید بدانیم چه خطراتی اسلام و نظام اسلامی را تهدید می کند تا بتوانیم از آن جلوگیری کنیم . باید بدانیم شهدا برای حفظ اسلام، فرهنگ حسینی، نماز و حفظ نوامیس و عفت و پاکدامنی پسران و دختران این سرزمین شهید شدند. 
 
آیت الله جنتی با اشاره به اقدامات ضد ارزشی دشمن در جنگ نرم افزود: عده ای که به راه شهدا اعتقاد ندارند می خواهند فرهنگ غربی بر کشور حاکم شود پشت سر این افراد نیز سیاست های خارجی است که درصددند به هر وسیله ای قدرت اسلام را بشکنند. 
 
وی خطاب به خانواده های شهدای اصفهان تصریح کرد: مراقب مخالفان ولایت فقیه باشید برخی گستاخانه با آن مخالفت و برخی منافقانه عمل می کنند. بدانید کسی که اسلام و نظام اسلامی را حفظ کرده ولی فقیه است. اگر ولی فقیه نبود در فتنه 88 کار از دست رفته بود. 
 
آیت الله جنتی به مکاتبه اخیر اوباما با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: وی در نامه اش برای رهبری عزیز ابتدا منافقانه از بازیابی سلامت ایشان ابراز خوشحالی و بعد حرف هایش را بیان کرده است. این کم قدرتی است که ناچار می شوند مقابلش تواضع و خشوع کنند؟ 
 
وی اضافه کرد: در این نامه از ما درخواست کرده اند که بیاییم داعش را نابود کنیم در حالیکه خودشان داعش را ایجاد کرده اند. 
 
دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به اقدامات مشکوک دشمنان برای انحراف در آیین و مراسم محرم گفت: اکنون وضع حساسی است عده ای با ادعای علاقمندی به امام حسین (ع) درصدد ایجاد تفرقه میان شیعیان هستند. آنها با برگزاری مجالس روضه، نوحه و سوگواری، به مقدسات دیگران توهین می کنند و خون آنان را به جوش می آورند که نتیجه نهایی این اقدامات، کشتار شیعیان است. 
 
آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه نباید فریب این افراد را خورد افزود: آمریکا می خواهد در دنیا جنگ شیعه و سنی راه بیاندازد و این افراد نیز همین هدف را در داخل پیگیری می کنند. 
 
دیدار امروز خانواده های شهدای اصفهان با آیت الله جنتی به مناسبت 25 آبان سالروز تشییع 370 نفر از شهدای این شهر برگزار شد که در سال 61 در عملیات محرم به شهادت رسیدند. 
 

ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, وحدت شیعه وسنی, داعش, :: 21:16 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

 
از تکنیک‌هایی که داعش در جهت اشاعه و تنفیذ ترس به قلب مردم از آن استفاده می‌کند توئیت کردن اقدامات سبوعانه و ارسال اخبار حملاتشان در وب‌سایت توئیتر است. نگاهی خلاصه به پروپاگاندای اصحاب داعش در توئیتر ما را با وضعیت کنونی این شیاطین آشنا خواهد کرد.
فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

ماه‌ها از حمله گروهک تروریستی داعش به عراق می‌گذرد و در طول این مدت خون‌های بی‌گناه زیادی توسط این عده‌ اندک و البته سفاک ریخته شده است. گروهکی که با ادعای اشاعه اسلام در جهان دست به اسلحه برده‌اند و البته از ابتدا مشخص بود که از سوی غرب تغذیه شده‌اند و به سان سگی دست‌آموز به جان مسلمانان منطقه ما افتاده‌اند تا ضمن وارد آوردن آسیب‌هایی بر پیکر عراق و سوریه مظلوم، آتش فتنه و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان را شعله‌ور کنند. آتشی که در سال ۶۱ هجری قمری یکبار توسط پدران آنان در کربلا روشن شد و اکنون اینان فرزندان خلف یزید و ابن زیاد و شمر هستند که حتی نام گردان‌ها و گروهان‌های تروریستی خود را با پدرانشان اسم‌گذاری کرده‌اند.

 

 


ارسال شده در تاریخ : 26 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , شبکه های اجتماعی, :: 20:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی


چرا به سواد رسانه‌ای نیاز داریم؟  

امروز در دنیایی زندگی می‌كنیم كه خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار دارد، فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعات است وقتی تلفن همراه ما به صدا درمی‌آید در اطلاعات موجود در فضا پل این ارتباط شده است، یا زمانی كه یك مودم ما را به جهان بی انتهای اینترنت می‌كشاند نشانه‌ای است بر حاكمیت اشباع رسانه‌ای و اینكه ما نیاز داریم كه در برابر چنین فضایی، یك رژیم مصرف رسانه‌ای اتخاذ كنیم و در انتخاب‌هایمان دقت كنیم ، درست مثل غذایی كه مراقب كلسترول، ویتامین و مواد دیگر  موجود در آن‌ها هستیم، در فضای رسانه‌ای هم باید دانست چه مقدار باید در معرض رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری بود و چه چیزهایی از آن‌ها را برداشت.
به عنوان مثال زمانی كه در بزرگراه‌های اطلاعاتی حركت می‌كنیم، سواد رسانه‌ای می‌تواند به ما بگوید چه مقدار از وقتمان را در چه سایت‌هایی - اعم از شناخته شده و ناشناخته - و چه مقدار از آنرا فرضا در چت روم‌ها بگذرانیم. بنابراین می‌توان گفت كه هدف سواد رسانه‌ای تنظیم یك رابطه منطقی و مبتنی بر هزینه - فایده  است: در برابر رسانه‌ها چه چیزهایی را از دست می‌دهیم و چه چیزهایی را به دست می‌آوریم و  به عبارت بهتر؛ در مقابل زمان و هزینه‌ای كه صرف می‌كنیم چه منافعی در نهایت به دست می‌آوریم. شاید بتوان گفت اصلی‌ترین هدف سواد رسانه‌ای این است كه یك نوع استفاده مبتنی بر آگاهی و با فایده از سپهر اطلاعاتی اطراف داشته باشیم 


 


ارسال شده در تاریخ : 24 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , شبکه های اجتماعی, :: 20:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی


مذاکرات مسقط ضمن داشتن پیام های گوناگون نشان از آن دارد آمریکا دنبال زمان سوزی است که  به دلیل زیر به نفع مباحث هسته ا ی ایران نیست


1- قبل از هر چیز، تمدید توافق ژنو در قالب یک توافق موقت جدید، با استراتژی آمریکا مبنی بر برچیدن تدریجی زیرساخت صنعت هسته‌ای ایران بدون هرگونه دستکاری جدی در رژیم تحریم‌ها کاملا منطبق است. آمریکایی‌ها می‌دانند برچیدن یکباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست بنابراین راهبردی را در پیش گرفته‌اند که در طولانی‌مدت تاسیسات حساس هسته‌ای ایران را تعطیل کرده و ذخیره مواد هسته‌ای ایران را تهی کنند. تمدید توافق ژنو کاملا با این استراتژی منطبق است و هرگز به ایجاد یک تغییر اساسی در رژیم تحریم‌ها منجر نخواهد شد.


2- اگر فرض کنیم همچنان هدف نهایی مذاکره‌کنندگان ایران دستیابی به یک توافق نهایی است، پذیرش یک توافق موقت جدید که در آن بخش‌های بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران دچار آسیب شود، قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات دشوارتر بعدی را به نحو اساسی کاهش خواهد داد. اگر آمریکایی‌ها، حس کنند بدون اینکه چیز زیادی روی میز گذاشته باشند در حال رسیدن به اهداف خود هستند، چه انگیزه‌ای برای امتیازدهی خواهند داشت؟ یک توافق موقت جدید، دست ایران را در هرگونه مذاکره آتی خالی می‌کند و در حالی که منازعه راهبردی ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت، موضع ایران را تضعیف خواهد کرد.


3- نکته بعدی این است که اگر واقعا قرار است آمریکا موضع خود را تعدیل کرده و یک توافق خوب با ایران را بپذیرد، زمانی بهتر از حالا وجود ندارد. اگر اکنون توافقی حاصل نشود، چه عاملی در آینده وجود دارد که باور کنیم وجود آن عامل رسیدن به یک توافق را تسهیل خواهد کرد؟ دولت آمریکا اکنون باید چند تصمیم اساسی بگیرد. چیز زیادی برای مذاکره باقی نمانده و خلاقیت برای یافتن راه‌حل‌های فنی جدید هم نخواهد توانست بار عدم اتخاذ چنین تصمیم‌هایی را سبک کند.


4- آقای ریس جمهور محترم و وزیر امور خارجه‌اش بارها گفته‌اند حتی اگر توافقی رخ ندهد، دیوار تحریم‌ها ترک برداشته و هرگز وضعیت سابق قابل تکرار نخواهد بود. اگر دولت به واقع به سخنی که می‌گوید باور دارد، که دارد نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد. آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تداوم مذاکرات و رسیدن به یک توافق با ایران نخواهند داشت. چه جمهوریخواهان  و چه دموکرات‌ها، در سرجمع قدرت تقابلی آمریکا با ایران - بویژه با وضعیت فعلی منطقه- افزایشی ایجاد نخواهد شد. اگر دولت به واقع خواهان رسیدن به یک توافق خوب است باید آمریکا را متقاعد کند که در وضعیت استیصال و اضطرار نیست و این با سخنرانی و موضع‌گیری ممکن نخواهد بود. مخالفت قاطع با تمدید مذاکرات و اصرار بر اینکه تکلیف بحث باید همین حالا روشن شود، آمریکا را از این سوءتفاهم که ایران در هر حال خواهان توافق است و هیچ توافقی را بدتر از توافق نکردن نمی‌داند خارج خواهد کرد. تنها آن وقت است که ممکن است مشت آمریکا واقعا باز شود.


5- عدم تمدید توافق ژنو به هیچ‌وجه به معنای قطع یا ترک مذاکرات نیست. روشن است که در حالی که ایران به لحاظ فنی به وضعیت ماقبل ژنو بازگشته هم مذاکرات می‌تواند ادامه پیدا کند. اساسا قابل باور نیست که آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی میز مذاکره را ترک کنند. برای تبدیل مذاکرات فعلی به یک مذاکرات معنادار، یک شوک لازم است و مخالفت با تمدید می‌تواند این شوک را ایجاد کن

 


ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , توافق هسته ای, :: 20:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
به گزارش گروه مقاومت راهیان نور، شهید حسین خرازی نقل می کرد: ﻭﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ.

ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:

ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺘﺶ 25 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ.
ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰﺗﻤﯿﺰﺷﺪ. ﺣﺎﻻﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ.

 

ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ...

 

http://s5.picofile.com/file/8126094518/InterPhoto_image_1_.jpg

 

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , شهادت, جبهه , شهید خرازی, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

هشدار شریعتمداری؛
شواهد موجود و اظهارات مقامات رسمی آمریکا- اعم از دموکرات و جمهوریخواه- کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که تحریم‌ها فقط به بهانه فعالیت هسته‌ای کشورمان وضع شده‌اند و هدف اصلی از آن، مقابله با اساس انقلاب اسلامی و اقتدار روزافزون نظام و بازگشت به دوران غارتگری و چپاول ثروت ملی از سوی آمریکا و متحدانش است.
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: از راننده‌های قدیمی تهران بود. روی اتوبوس‌های خطی کار می‌کرد. آن روز در قهوه‌خانه‌ای که پاتوق راننده‌ها بود، نشسته و تعریف می‌کرد که... بعله! با اتوبوس وارد میدان شوش شده بودم که دیدم باد، کلاه عابری را برده است و عابر وسط میدان دنبال کلاه خود می‌دود. ترمز اتوبوس چند پا بود- یعنی باید چند بار با پا فشارش می‌دادی تا کار کند!- اما خودم را گم نکردم! دست فرمانم معرکه بود! ماشین را با هزار زحمت کنترل کردم و بالاخره کلاه عابر را رد کردم!... پرسیدند؛ پس عابر چی؟ و جواب داد؛ خدا رحمتش کند، زیر چرخ اتوبوس له شد!

ارسال شده در تاریخ : 20 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , توافق هسته ای, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

      خبرگزاری تسنیم: "حالا با گذشت حدود ۶ ماه از آن رونمایی، نمونه تماما بومی آرکیو ۱۷۰ که طبق اعلام مسئولان نیروی هوافضا قرار است که تهاجمی هم باشد، به پرواز درآمده است و این یعنی جانور تماما بومی قندهار، حالا دیگر تبعه ایران شده است."

 

 

ادامه مطلب را بخوانید و به این توانمندی ها افتخار کنید.

پهپاد آر کیو 170 ایرانی


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, هواپیمای بدون سرنشین, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

خبرگزاری تسنیم: پروفسور "رابرت جرویس" رئیس پیشین انجمن علوم سیاسی آمریکا در مورد مذاکرات هسته ای عنوان داشت که باراک اوباما خواهان انجام توافق با ایران است حتی اگر این توافق هزینه های سیاسی برای کاخ سفید به دنبال داشته باشداوباما کری

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، با انجام مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد توافق جامع هسته ای، روند آغاز شده در مورد پرونده هسته ای ایران وارد مرحله حساسی شده و قرار است از امروز سه شنبه دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در مسقط آغاز شود. در همین رابطه در تماس با پروفسور رابرت جرویس تلاش کردیم تا از نگاه اندیشمندان آمریکایی به فرایند پرونده هسته ای بنگریم.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , توافق هسته ای, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

صحن مجلس
در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت

 

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس در هنگام قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم مخالفت خود با معرفی دانش‌آشتیانی را اعلام کردند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، زمانی که حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت، نامه رئیس‌جمهور خطاب به رئیس مجلس در خصوص معرفی فخرالدین دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را قرائت می‌کرد، تعداد زیادی از نمایندگان با دو،دو کردن مخالفت خود با وزیر پیشنهادی را اعلام کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، خطاب به نمایندگان گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب از همکاران می‌خوام از دو،دو کردن پرهیز کنند چراکه در بیرون از مجلس بازتاب خوبی ندارد و دیگران متوجه منظور نمایندگان نمی‌شوند.

 


ارسال شده در تاریخ : 20 آبان 1393برچسب:, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: کارخانجات تولید صنعت موشکی سوریه از ایران به آنجا منتقل شده است دیگر طوری شد که حتی جبهه مقاومت هم آموزش ساخت موشک‌هایش را از ایران یاد گرفته است.کارخانه‌های موشکی سوریه ساخت ایران است/ سیر تکامل موشک‌های

به گزارش مشرق، اگر روزگاری مجبور بودیم برای شروع کار، از لیبی موشک بخریم و در سوریه آموزش ببینیم، حالا حتی کارخانجات موشک‌سازی سوریه هم ایرانی شده است و همان کشورها از ایران موشک می‌خرند.

این در حالیست که ایران در حوزه موشکی با سخت‌ترین تحریم‌های غرب مواجه بوده و هست.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با "ویژه‌نامه قیام سجیل‌ها(ویژه‌ سی‌امین سال اقتدار موشکی سپاه)" به سطح توانایی موشکی این روزهای ایران می‌پردازد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

درود بر رزمندگان اسلام با این همه توانایی و غافلگیری دشمنان. ادامه مطلب را بخوانید.


ارسال شده در تاریخ : 17 آبان 1393برچسب:پاتوق جوانان , موشک , سوریه, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

در پارلمان انگلیس مطرح شد:
نمایندگان پارلمان انگلیس روز پنج‌شنبه با حضور در نشستی با موضوع روابط با ایران، در مورد مسائل مختلف از جمله تحریم‌ها، مذاکرات هسته‌ای، بازگشایی سفارت، حقوق بشر، باج‌خواهی آمریکا و اثرات انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره صحبت کردند.

نگرانی مقامات انگلیس از تضعیف دولت روحانیگروه جنگ نرم مشرق- جک استراو با حضور در نشستی که در پارلمان انگلیس با موضوع رابطه این کشور با ایران برگزار شده بود، با اشاره به تبعات جنگ تحمیلی و دیدگاه منفی جامعه ایران نسبت به غرب، مدعی شد که با این حال ایران همچنان برای آینده خود، به غرب می‌نگرد و انتخاب «حسن روحانی» به ریاست‌جمهوری ایران نیز نشانه‌ای از همین موضوع است. به گفته وی، در کابینه کنونی ایران، تعداد افرادی که از دانشگاه‌‌های آمریکایی درجه دکترا دارند، از کابینه آمریکا بیشتر است.

 

استراو سپس با بیان اینکه زمانی دیوار برلین فرو ریخت و حالا جهان و به خصوص خاورمیانه در برابر دیدگان ما در حال دگرگونی مجدد است، گفت که ایران اکنون می‌تواند بخشی از راه حل و نه مشکل، باشد. وی همچنین مدعی نقض حقوق بشر در ایران شد و گفت یکی از مشکلات غرب در ایران این است که قوه قضائیه انتخابی نیست. استراو تأکید کرد که با انجام توافق هسته‌ای می‌توان دولت را در برابر دیگر نهادها تقویت کرد و سپس به مسئله حقوق بشر پرداخت.

او همچنین در پاسخ به این سوال «مایک هانکوک» نماینده مستقل منطقه «پورتسموث جنوبی» در رابطه با مقوله حقوق بشر، گفت این مسئله در دولت‌های مختلف ایران متفاوت از هم بوده است. استراو سپس عنوان کرد که تنها راه برای «بهبود وضعیت حقوق بشر» در ایران، تقویت «نیروهای خیر» و«تضعیف مخالفان تغییر» است. او سپس هشدار داد که عدم توافق با ایران، عکس این وضعیت را به وجود می‌آورد.

اوتاوی یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس اشاره کرد در صورتی که توافق هسته‌ای حاصل نشود، دولت کنونی ایران تضعیف می‌شود. او تصریح کرد که کشورهای غربی باید برای پیشرفت مذاکرات، مسیر گفت‌وگو و تعامل با روسیه را باز بگذارند. اوتاوی در پایان اظهاراتش گفت غرب نباید در مذاکرات کوتاه بیاید، «چراکه نهایتا عدم توافق، بهتر از یک توافق بد است».

ابوت نیز گفت در صورتی که سیاست‌های داخلی آمریکا به شکست مذاکرات منجر شود، دولت و «اصلاح‌طلبان» ایران تضعیف می‌شوند و این چیزی است که نباید اجازه داد رخ دهد.

 


ارسال شده در تاریخ : 20 آبان 1393برچسب:, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و حضور امام خامنه‌ای (مد‌ظله العالی) در مرزهایی خیلی دورتر از مرکز انقلاب اسلامی و به تعبیری در خانه دشمن به مقابله با دشمنان می‌پردازد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع کارکنان سپاه نینوا استان گلستان گفت: صحبت های امام (ره) در پاسداران بروز عملی پیدا کرده و سپاه به عنوان مجموعه ای کامل و یکپارچه توانسته است انقلاب اسلامی را که نمایندگی جبهه حق را دارد در مقابل تهدیدهای دشمن پاسداری کند.

فدوی با اشاره به اینکه نبرد حق وباطل در این برهه از زمان بر سر جغرافیا و منطقه نفوذ نیست، گفت: این نبرد چون ماهیت حق و باطلی دارد نمی تواند به تعامل برسد و جریان حق توانسته با شتاب بسیار بالا روند خودش را ادامه دهد و این نبرد را به نفع به پیش ببرد.

وی همچنین حمله آمریکائی ها به افغانستان و عراق و تجاوز صهیونیست ها به لبنان و فلسطینی‌ها را اقداماتی شکست خورده بیان کرد و گفت: به تعبیر منابع خود امریکائی ها و صهیونیست ها شرایط جبهه آنها قبل از حمله و بعد از حمله در این صحنه ها، قابل مقایسه نیست و تمام اقدامات آنها به نفع جبهه حق تغییر پیدا کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و حضور امام خامنه ای (مد‌ظله العالی) در مرزهایی خیلی دورتر از مرکز انقلاب اسلامی و به تعبیری در خانه دشمن به مقابله با دشمنان می پردازد.

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل به سرکردگی امریکا به دنبال سقوط دولت سوریه بود تصریح کرد : امریکائی ها به تصور باطل خود می‌خواستند طی چند هفته دولت سوریه را ساقط کنند اما در حال سپری کردن سال چهارم مقاومت مردم سوریه هستیم و به اذعان خود امریکائی ها جمهوری اسلامی عاملی بوده که تمامی برنامه های آنها را با شکست روبرو کرده است.

فدوی تصریح کرد: پس از 26 سال از جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی با قدرت بازدارندگی خود اجازه یک نگاه چپ به انقلاب اسلامی را نداده است واین بازدارندگی نتیجه بنیادین بودن جریان حق و استطاعتی است که روال دائمی داشته و با توجه به نیازهای زمان و استفاده از فرصت های بوجود آمده همچنان به نحو احسن ادامه دارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت، منطقه خلیج فارس گفت: امریکائی‌ها امروز با شعار تامین امنیت انرژی دنیا در منطقه خلیج فارس که مهترین نقطه جغرافیای عالم است حضور پیدا کرده اند تا حضور خود را مشروع و موجه جلوه دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه وجود منابع سرشار انرژی در منطقه خلیج فارس را عامل مهم اهمیت این منطقه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام از خلیج فارس خارج می گردد و پیش بینی‌ها می شود در سال 2020 این رقم به 40 میلیون بشکه نفت هم برسد و این نشانگر نیاز دنیا به انرژی که شاخص در رشد اقتصادی به شمار می رود، است.

فدوی در پایان خاطرنشان کرد: اقتدار و توانمندی های نیروی دریایی سپاه با سالهای جنگ تحمیلی قابل مقایسه نیست، ما امروز با تمام توان آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن را داریم.
 

ارسال شده در تاریخ : 20 آبان 1393برچسب:, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 1020
بازدید ماه : 4093
بازدید کل : 198406
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی