پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

الزامی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نیست/ اخذ برگ سبز از سوی نیروی انتظامی کافیست

محمد علی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم هیچ اجباری به پرداخت هزینه دوباره و ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها ندارند، بنابراین این موضوع برای شفاف سازی، در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: با الزام شهروندان به ثبت اجباری سند خودرو در دفترخانه‌ها و پرداخت هزینه دوباره به هیچ وجه موافق نیستم چرا که در زمان تعویض پلاک، سند تک برگی از سوی ناجا برای احراز هویت و اصالت خودرو صادر می‌شود.
پورمختار افزود: سندی که از سوی نیروی انتظامی صادر می‌شود هیچ مشکلی را برای معاملات بعدی به وجود نخواهد آورد، بنابراین افراد در صورت تمایل به ثبت سند خودرو در دفترخانه، می‌توانند به اختیار خود این کار را انجام دهند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دفترخانه‌ها خواستار اجباری شدن ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها هستند که اجرای این امر، هزینه دوباره را به مالکان خودرو تحمیل می کند.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

با توجه به یک مطالعه جدید که چندان هم شما را شگفت زده نخواهد کرد، میزان گرفتاری به بیماری ها در فصول سرد سال بیشتر است. از جمله بیماری های مرتبط به فصل های سرد “سرماخوردگی” می باشد که اغلب افراد به آن دچار می شوند. زیرا که رشد ویروس در آب و هوای سرد افزایش می یابد. ما در این مقاله می خواهیم به دیگر تاثیرات آب و هوای سرد بر سیستم بدن شما بپردازیم. زیرا که تصور می کنیم در فصل جاری به این دانستنی ها نیاز دارید. پس با ما همراه باشید.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

با

 توان ایران در ساخت انواع موشک بی‌نظیر بوده و هست اما یکی از توانایی‌های نیروهای مسلح کشورمان در ساخت موشک‌های سطح به سطح (Surface to Surface Missile) است که موشک‌های کلاس "قدر" نیز از همین دسته‌اند که نشان دهنده توان نظامی کشورمان در برابر امپریالیسم بین‌الملل است.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 المانیتور در گزارشی به بررسی کاهش نفوذ عربستان سعودی در منطقه مقابل رقیب دیرینه خود، ایران پرداخته است. طبق این گزارش عربستان درحال از دست دادن نفوذ خود در سراسر منطقه است. علت این شکست نیز هرچند به عواملی خارج از کنترل سعودی‌ها مرتبط است اما تا اندازه‌ای نیز در نتیجه ضعف ذاتی ظرفیت عربستان رخ داده است.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - تقصیر علی است!


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران -  رهبر معظم: سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. حرف امام را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه می گفت.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ظریف میشل عون

برنامه‌ریزی عربستان برای دیدار سریع سفیران کشورهای عضو شورای همکار خلیج فارس با «سعد حریری» نخست وزیر مامور دولت جدید لبنان نشان می‌دهد که از دیدار مقام‌های ایران و سوریه با ژنرال «میشل عون» نگران و ناراضی هستند.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

به عنوان آغازی بر حذف دلار از مبادلات ایران و جهان اسلام، زائرین ایرانی اربعین امسال برای مخارج خود (و یا حتی مبالغ احتیاطی همراه) دلار خریداری نکنیم و تنها از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنیم ...

مهمترین ابزار رییس استکبار جهانی (آمریکا) در سلطه اقتصادی بر کشورهای جهان دلار است؛
 این کشور در یک دوره 26 ساله پس از جنگ دوم جهانی با سوء استفاده از اعتماد کشورهای جهان به دلار، اقدام به ترویج پول ملی خود به عنوان معیار بین المللی مبادلات مالی کرد، با تعهد به حفظ برابری ارزش دلار در مقابل طلا. اما این رییس جمهور خیانتکار این کشور در سال 1971 اعلام کرد که دیگر در مقابل دلار حاضر به پرداخت طلا نیست و از آن پس دلار رسما پشتوانه خود را از دست داد ...
اما تداوم استفاده از دلار در معاملات بین المللی (توسط کشورهای صادرکننده و واردکننده ای که هیچکدام دلار پول رسمی شان نیست!) باعث تداوم اعتبار این پول بدون پشتوانه شد ... و آمریکا به پشتوانه اعتباری که کشورهای دیگر به پولش بخشیده اند، سالانه یک هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه روانه اقتصاد جهانی می کند و به همین میزان از تولیدات ملت ها را در مقابل هیچ! تملک می کند ... امری که عنوان دقیق تر آن در ادبیات اخلاقی "دزدی" است ...

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

رکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل CSIS هم‌زمان با اعزام ناوگروه ایران به خلیج عدن، در گزارشی مفصل به بیان نقاط قوت نظامی کشورمان در مقایسه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پرداخته است.

قدرت نظامی ایران در مقابل کشورهای عربی خلیج فارس

برتری نظامی ایران به‌رغم حمایت‌های گسترده غرب از اعراب

اذعان به نقاط قوت و پیش‌رفت ایران و اعتراف به نقش مخرب آمریکا در منطقه

نیروی دریایی ایران سال‌هاست مسئولیت تأمین امنیت کشتی‌های تجاری را در منطقه و به خصوص اطراف خلیج عدن به عهده دارد


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - مدافعان حرم ؛ مدافع امنیت مان هستند . قدردانشان هستیم!!؟؟افسران - مدافعان حرم ؛ مدافع امنیت مان هستند . قدردانشان هستیم!!؟؟
آنها هزاران کیلومتر آن طرف میجنگند تا ما در آسایش و امنیت زندگی عادی خود را داشته باشیم.

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

دیدار رئیس‌ جمهوری فنلاند با با رهبر معظم انقلاب

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  ، در دیدار آقای سائولی نینیستوو رئیس‌جمهوری فنلاندبااشاره به پدیده تروریسم به‌عنوان یکی از مصائب دردناک جامعه بشری، کشتارهای دسته‌جمعی همچون کشتار مردم یمن را بدترین نوع تروریسم خواندند.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش، در تانزانیا پهلو گرفت

 ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی بوشهر که اواسط مهر ماه سال جاری راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب شد، ضمن برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش کشورمان در محدوده‌های مورد تهدید دزدان دریایی، صبح امروز  در راستای تحکیم روابط دوستانه و ارتباطات دیپلماسی ما بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا و نیز توسعه تعاملات دریایی دو کشور، با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی در بندر دارالسلام پهلو گرفت. 

برچسب‌ها: ققنوس آشنا , ناو گروه , ارتش , نیروی دریایی

تاريخ : شنبه هشتم آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۳ بعد از ظهر | نویسنده : محمد حسین احسان | نظر بدهید

همکاری اطلاعاتی  طی ماههای اخیر رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در زمان ها و مکان های مختلف دیدارهایی را با یکدیگر داشته اند. 
این دیدارها که بیشتر برای مقابله با محور مقاومت انجام می گیرد، منافع مشترک "ریاض-تل آویو" را تامین می کند. هر دو طرف مخالف جدی مقاومت اسلامی در منطقه هستند و حامی تروریست های تکفیری.
این دو موضوع  مشترک بین عربستان و اسرائیل موجب شده تا آن ها برای چگونگی مقابله با حزب الله ، حشد الشعبی و انصار الله برنامه ریزی کنند. 

  ده‌ها سال است که روابط بین اسرائیل با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس به‌صورت محرمانه وجود دارد؛ ولی به نظر می‌رسد که پس از توافق هسته‌ای ایران، این روابط در روند تقویت و آشکارسازی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار سایت Intelligence Online قرار گرفته، عوامل سرویس اطلاعاتی سعودی (GPI)، که مسئول همکاری اطلاعاتی با "موساد" و دستگاه اطلاعات اردن هستند، هم‌اکنون در بهترین شرایط خود قرار دارند.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی جده از سوی انصارالله باعث شده تا آل‌سعود برای توجیه این شکست بزرگ خود اعلام کند که انصارالله قصد داشت مکه را هدف قرار دهد.

 یگان موشکی یمن طی روزهای آتی مراکز اقتصادی و حیاتی نظام سعودی را هدف خواهد گرفت.


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - قایقی خواهم ساخت......


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

اوباما خود را به عنوان فردی بشر دوست که دارای حس اخلاقی والایی است معرفی کرد و تصریح کرده بود در دوره ریاست جمهوری خود به سلسله جنگ‌های جرج بوش پایان خواهد داد؛ ولی نه تنها خط پایانی برای جنگ‌های متعصبانه قرار نداد بلکه حتی سعی کرد آنها را با روش‌ها و طرح‌های جدید دنبال کند و در برابر درد و مصیبت مردم کشورهایی که قربانی سیاست‌های ضدبشری آمریکا شدند باخونسری تمام برخورد کرد.


اوباما
 
 
سرویس بین‌الملل فردا: روزنامه عرب زبان «السفیر» در مقاله ای تحلیلی به قلم «سمیر تنیر» به بررسی کارنامه سیاه «باراک اوباما» و پیامدهای منفی دوره ریاست جمهوری وی پرداخت. حضور اوباما در کاخ سفید دغدغه های زیادی را برای مردم ایالات متحده به وجود آورده بود. مردم آمریکا می خواستند بدانند رئیس جمهور منتخب آنها چه تفاوتهای عدیده ای با بوش پسر دارد. البته اوباما سعی کرده بود در دوران مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ خود را فردی کاملا متفاوت از بوش نشان دهد اما بعدها از بیان وجود اشتراک خود با بوش پسر واهمه‌ای نداشت.
 
تبعیض اجتماعی علیه سیاهان
 
وقتی آمریکا، «باراک اوباما» را به عنوان رئیس جمهوری منتخب این کشور اعلام کرد در واقع روشنفکری را انتخاب کرده بودند که کودکی خود را در اندونزی طی کرده بود و تحصیلات خود را در آمریکا به پایان رسانده و مدرک حقوق خود را از دانشگاه «هاروارد»  دریافت کرده بود. ولی به عنوان یک آمریکایی آفریقایی تبار در جامعه ای که افکار نژادپرستانه و تبعیض و محرومیت اقلیت‌های نژادی در آن نمود دارد، از این تعصبات رنج برد. اوباما به عنوان فردی که اقلیت نژادی محسوب می‌شد و از وجود حس برترجویی اکثریت سفید پوستان عذاب می‌کشید، بدین سبب از او انتظار نمی‌رفت که مشعل نژادپرستانه ناسیونالیسم افراطی آمریکا را به‌ دست بگیرد، که این مسأله به خودی خود، منشأ تفاوت بین شخصیت اوباما را از «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری متعصب سابق آمریکا که ولع جنگ و خونریزی داشت، را تشکیل می‌دهد!
 
باراک اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست در تاریخ آمریکا وعده‌های زیادی را به سیاه پوستان داد، وعده‌هایی همانند پایان تبعیض‌های اجتماعی علیه سیاهان، عدالت در جایگاه و مناصب اجتماعی، افزایش درآمد و چندین مورد دیگر که هیچکدام به واقعیت نپیوست.
 
اوباما جنگ‌طلبی همانند بوش
 
اوباما خود را به عنوان فردی بشر دوست که دارای حس اخلاقی والایی است معرفی کرد و تصریح کرده بود در دوره ریاست جمهوری خود به سلسله جنگ‌های جرج بوش پایان خواهد داد؛ ولی نه تنها خط پایانی برای جنگ‌های متعصبانه قرار نداد بلکه حتی سعی کرد آنها را با روش‌ها و طرح‌های جدید دنبال کند و در برابر درد و مصیبت مردم کشورهایی که قربانی سیاست‌های ضدبشری آمریکا شدند باخونسری تمام برخورد کرد. به نظر می‌رسید باید با آمدن اوباما جنگ عراق و افغانستان متوقف شود ولی در زمان ریاست جمهوری وی تعداد شبه نطامیان عراق و سوریه فزونی گرفت، ارتش روسیه برای نخستین بار وارد خاورمیانه شد و جنگ سوریه تبعات و پیامدهای مخرب فراوانی را به دنبال داشت که شامل افزایش تعداد کشته شدگان، تخریب و ویرانی، و در نهایت موج گسترده مهاجرت که منجر به آواره شدن میلیونها نفر شد.
 
اوباما واژه «وجهه بین المللی» را مورد تمسخر قرار می‌دهد و می‌گوید خودِ این واژه آمریکا را به جنگ‌هایی که مد نظرش نبوده مجبورکرده است؛ مداخله نظامی آمریکا در امور کشورهای دیگر در طول تاریخ، پدیده جالبی نیست. و در این زمینه کافیست به این نکته اشاره شود که واشنگتن از رژیم‌های مستبد نظامی بویژه در جنوب آمریکا حمایت می‌کرد و همچنین سازمان‌های اطلاعاتی این کشور تلاش می‌کردند تا طرح‌های کودتای برخی دولت‌ها را خنثی کنند همانگونه که در ایران زمان سرنگونی دولت مصدق رخ داد و در سال 1963سازمان  سیا کودتایی فاشیستی و خونین در عراق انجام داد و دولت ملی عراق را ساقط کرد و عبدالکریم قاسم رئیس جمهوری وقت عراق را ترور کرد. خسارت ناشی از عدم وجهه بین المللی آمریکا و مداخله در امور دیگر کشورها منجر به انزوای بین المللی این کشور خواهد شد.
 
اوباما، «وینستون چرچیل» نیست که با وجود اقتدار «هیتلر» باز هم در برابر او ایستادگی کرد. اوباما مانند یک عروسک خیمه شب بازی است که در تصمیمات خود ثبات ندارد و نمی‌تواند تصمیمات قطعی بگیرد. اگر جرج دبلیو بوش عراق را ویران کرد اوباما نیز شرایط تخریب سوریه را مهیا کرد. جرج دبلیو بوش افراط گر سیاسی بود واوباما نیز دچار تفریط سیاسی شده بود. اگر اولی در دوران ریاست جمهوری خود فجایع زیادی به بار آورد، دومی نیز در این زمینه کوتاهی نداشته است.

 


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:37 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 خواهد رسید

 رئیس جنبش اورآسیا گفت: معتقدم اگر شما قدرتمند باشید و از اصول انقلاب خود دفاع کنید، در نهایت پیروز خواهید شد و به آنچه در انتظار آن به سر می‌برید یعنی دنیای عادلانه و معنوی با ظهور حضرت "مهدی"(عج) خواهید رسید.

 


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

پدافند هوایی تا پایان سال چندین مورد تمرین تاکتیکی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس این قرارگاه که در دانشگاه ستاد و فرماندهی آجا برگزار شد در مورد تمرین تاکتیکی اخیر پدافند هوایی اظهار داشت: یک تمرین تاکتیکی در مناطق جنوبی کشور برگزار شد و در آن از عمده سامانه‌های قرارگاه پدافند هوایی استفاده شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا ادامه داد: البته در این تمرین هیچ موشکی شلیک نشد و هدف اصلی آن ایجاد هماهنگی یکپارچه میان نیروهای عمل کننده و سامانه‌های مستقر بود و ارزیابی ما نیز از این تمرین خوب بوده و تا پایان سال نیز باز هم از این گونه تمرینات در نقاط مختلف کشور انجام خواهیم داد.
 
امیر اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سامانه باور 373 در این تمرین تاکتیکی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: ما از سامانه‌هایی که هنوز در قرارگاه مستقر نشده اند در تمرینات خود استفاده نمی‌کنیم و فقط از سامانه‌های مستقر استفاده می‌شود و با جابجایی سریع این سامانه‌ها قصد تست سرعت عمل نیروها و قدرت مانور تجهیزات را داشتیم که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاء الدین بروجردی در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان گفت تروریست‌هایی که در ایران بازداشت شدند، اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند.  

 
وی افزود :« آل سعود از همه امکانات منطقه و جهان در همه زمینه‌ها بر ضد جمهوری اسلامی استفاده می کند و در این چارچوب از گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن ملت ایران حمایت می‌کنند.»  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اعلام بازداشت گروه‌های تروریستی مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در ایران گفت: «گروه‌های تروریستی که اخیرا بازداشت شده‌اند اطلاعات ارزشمندی درباره نقش عربستان سعودی و حمایت آن از این گروه‌ها به مسئولان امنیتی کشور ارائه کرده‌اند.»    

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟به گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»


ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 

به گزارش مشرق، «ربات مسلح نذیر 4*4»، «بلدوزر کنترل از راه دور» و «سامانه دود چند پارامتری ستار» جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه) باحضور سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده این نیرو عملیاتی شدند.
 
ربات مسلح نذیر 4*4 قابلیت کنترل از راه دور و برنامه ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط موشک ضد زره یا تیربار 12/7 م م دارد. شعاع عملکرد عملیاتی این ربات مسلح بدون سرنشین 2 کیلومتر  است.
 
بلدوزر کنترل از راه دور نیز طراحی شده توسط کارکنان مبتکر گروه 433 مهندسی رزمی شمال غرب نزاجا است که قابلیت‌های کنترل از فاصله 1500 متر، قابلیت پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا، نصب بر روی کلیه بلدوزرها بدون ایجاد تغییر در فرامین و استفاده از تجهیزات داخلی با طراحی و فناوری بومی را دارد.
 
سامانه دود چند پارامتری ستار نیز توانایی مختل نمودن سامانه‌های لیزری، پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع، قابلیت مختل نمودن دوربین‌های حرارتی و قابلیت ساخت و به کارگیری در ابعاد مختلف بنا بر نیاز عملیاتی دارد. طراحی و ساخت این سامانه کاملا بومی بوده است.
 
منبع: دفاع پرس

ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 370
بازدید ماه : 5118
بازدید کل : 194295
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی