پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

فردای عراق بعد از داعش چیست؟ این سوالی است که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است.

 
از تحرکات جدید سیاسیون مستعفی و بعضی از عشایر و معترضین استان الانبار و موصل و حویجه که در پوشش اعتراضات، جاده باز کن داعش شدند گرفته تا ادعاهای ترکیه و فشارهای امریکا تا تصویب قانون حشد الشعبی که حمایت مرجعیت شیعه و ایران را در پشت سر دارد؛ همه و همه زنگ های به صدا درآمده برای شروع رقابت «عراقِ بدون داعش» است که نقطه آغازین آن آزادی موصل است.
 
اما صرف نظر از طرف های خارجی، بیان حکایت جالب سیاسیون داخلی عراق خالی از لطف نیست. امثال اسامه نجیفی (رییس مجلس سابق) و اثیل نجیفی (استاندار سابق موصل) بیشتر شناخته شده اند و امثال خمیس خنجر کمتر در رسانه های ما اسمی از آنها برده شده که در این نوشته به او و سوابق و طرح هایش پرداخته می شود.
 
امروز با نزدیک شدن به لحظه آزادی کامل موصل، شاهد بازگشت و ظهور مجدد سیاسیونی هستیم که برای ساقط کردن نوری مالکی عملا داعش را به جان عراق انداختند که شاید بیش از آنکه به شیعیان عراق آسیب بزند، اهل سنت عراق از آن آسیب دیدند.
 
روایت آمریکایی قصه ظهور داعش
شما اگر قصه ظهور داعش را از رسانه های امریکایی شنیده باشید، خلاصه اش میشود این:

ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

بشر یا حشم یا فلان! این منم | که اخبارتان را رقم می‌زنم || نه در غم بشر بیشتر با خداست | به شادی‌تان رنگ غم می‌زنم || دوتا انتحاری ناقابل است | به جان خودم تازه کم می‌زنم


داعشطنز پس پریروز؛ رضا احسان پور
 
به نام خدا چاله هم می‌زنم
به عشقم جهان را به هم می‌زنم
 
عجم را عدو می‌کنم با عرب
عرب را به تیپ عجم می‌زنم
 
احادیث جعلی بیان می‌کنم
روایات کشکی قلم می‌زنم
 
اگر پا دهد قید اسلام را
در آن فرصت مغتنم می‌زنم
 
به نفع خودم بوده گاهی اگر
دم از دشمنی با ستم می‌زنم
 
زن و مرد و پیر و جوان کشته‌ام
به حق روی دست عدم می‌زنم
 
برای جلوگیری از سرکشی
سر از هر که غیر از خودم می‌زنم
 
اگر سر نمانَد برای زدن
سر خویش را لاجرم می‌زنم
 
حرم منفجر می‌کنم درعوض
درون سرایم حرم می‌زنم
 
به جای شباهت به نوع بشر
اگرچه به نوع حشم می‌زنم،
 
به کوری چشمان نامحترم
به چشم خودم محترم می‌زنم
 
بشر یا حشم یا فلان! این منم
که اخبارتان را رقم می‌زنم
 
نه در غم بشر بیشتر با خداست
به شادی‌تان رنگ غم می‌زنم
 
دوتا انتحاری ناقابل است
به جان خودم تازه کم می‌زنم
 
به نام خدا نه به جای خدا
به زودی در عالم علم می‌زنم
 
برو بیش از این پاپی من نشو
به ارواح عمّه‌م قسم، می‌زنم!

ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی با حضور در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس توان عملیاتی این پایگاه را مورد ارزیابی قرار داد.
 به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، در این بازدید امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قسمت های آموزشی، عملیاتی، بازآماد و آشیانه؛ توان رزمی و عملیاتی پایگاه شهید عبدالکریمی را مورد ارزیابی قرار داد و بر افزایش روز افزون توان عملیاتی و بهره گیری از آخرین آموزش ها و تجهیزات تأکید کرد.
 همچنین با حضور سرلشکر صالحی در رمپ پروازی، سه فروند جنگنده اف4 نیروی هوایی ارتش به پرواز درآمده و آمادگی تیزپروازان این نیرو را برای حفاظت از امنیت آسمان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی است و ما برای هرگونه تهدیدی، تاکتیک مقابله با ان را پیش بینی کرده ایم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش سرانگشتان نزاجا اظهار داشت: توقف در رشد و بالندگی، اشرافی گری، خودشیفتگی، خودمحوری، غفلت، لذت‌جویی، جمع کردن ذخائر دنیا و تلاش برای کسب محبوبیت با حیف و میل اموال از آفات یک مسئول یا فرمانده است.
وی افزود: تمام نعمت های خدا قابل ستایش اند، بخصوص نعمت هدایت و هدایت در صورتی میسر می شود که یک هادی وجود داشته باشد و آن هادی، ولایت است که ما را از جمیع تاریکی ها نجات می دهد.
وی گفت: نورانیت و تقیدی که اکنون در ارتش وجود دارد رحیل تلاش سازمان عقیدتی سیاسی آجاست و این امر در تمام جهات باید استمرار داشته باشد.
وی در ادامه با توجه به شناسایی جنگ های آینده گفت: نیروی زمینی آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی است و ما برای هرگونه تهدیدی، تاکتیک مقابله با آن را پیش بینی کرده ایم.

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=be1218b1-b8c7-44c5-b569-255e39ad1bcc


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - اندر نصیحت های پدرانه ی امام جامعه ولی صد حیف ...


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - سالروز ازدواج پیامبر مهربانی و بانوی آینه و آفتاب..

خلقت آسمان ها نشانه است..
اختلاف رنگ ها و زبان هاتان نشانه است..
خوابیدنتان در شب و معاشتان در روز نشانه است..
باران نشانه است..
و اینکه از خودتان برایتان #زوج قرار دادیم #نشانه است..
#سکون نشانه است..
اینکه زوجیت میانتان #مودت و #رحمت می آورد،نشانه است...
#دوتا-شدن نشانه است..
وقتی قدم های دو نفر تا بهشت #یکی شود و همراه و #همسر شدن،نشانه است..
سالروز ازدواج حضرت خدیجه و حضرت محمد صلی الله علیه و اله مبارک..


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

یک روزنامه عرب زبان نوشت:‌ مجله اکونومیست دو ماه پس از مقاله «ویرانی مصر» و دو روز پس از مقاله‌اش علیه ایران و عربستان مبنی بر اقدام این دو کشور در به راه انداختن جنگ‌های نیابتی-مذهبی از زبان وزیر خارجه بریتانیا، اکنون از فروپاشی سیاست خارجی رژیم سعودی سخن می‌گوید؛ اما به راستی دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ و چرا الان؟
 

شکست سعودی‌ها؛ از جنگ «نظامی» تا جنگ «نفتی» به نقل از رأی الیوم، در هفته جاری حکومت عربستان سعودی دو ضربه سخت از بریتانیا دریافت کرد؛ حکومتی که عربستان آن را جایگزین «آمریکای ترامپ» به حساب آورده و تکیه شدیدی بر دوستی و حمایت آن دارد. ضربه دوم هم ضربه‌ای رسمی بود که در میدان رسانه به این حکومت وارد شد.

نخستین ضربه در میدان سیاست بود که «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا به سعودی‌ها وارد کرد. او نه تنها ایران و عربستان را به راه اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه متهم بلکه اعلام کرد که پادشاهی سعودی به دنبال گسترش تفکر وهابیت در جهان است! با وجود چنین اظهارات تندی، وی طی سفر به ریاض حاضر به عذرخواهی نشد!.

ضربه دوم را مجله قدیمی اکونومیست، که در بین جوامع غربی معتبر است، به رژیم سعودی زد. این مجله طی مقاله‌ای تحلیلی که در شماره اخیرش در جمعه گذشته به چاپ رسید، بیان کرد که حکومت سعودی با شکست‌هایی در تمام جبهه‌ها اعم از یمن، سوریه، لبنان،‌ عراق و همینطور «اوپک» مواجه شده است.


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)
 
نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.
 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.
 
این در حالی است که هجوم جنگنده‌ها در جریان منازعات در ورای مرزها هیچ‌وقت به مثابه تصرف کشور مورد تهاجم قرار گرفته محسوب نمی‌شود و تنها بخشی از اراده کشور مهاجم را در قالب تخریب و وارد کردن خسارات به کشور دیگر تحمیل می‌کند.
 
به هر میزان که نیروی زمینی قدرتمند باشد در واقع نشان از میزان قدرت ارتش آن کشور دارد، برای نمونه ارتش کشوری همچون عربستان، که از این حیث ضعیف است و از نیروی انسانی شجاع، تاکتیک پذیر و زبده برخوردار نیست، نمی‌تواند در عرصه منازعات بردی داشته باشد.
 
اگرچه کارشناسان نظامی نیروی زمینی را نیرویی انسان‌محور می‌دانند، اما از آنجا که در عصر کنونی سلاح‌ها و بمب‌های متنوعی برای تخریب گسترده نیروهای پیاده به‌وجود آمده است، این نیرو نیز برای دفاع و پیشروی نیازمند تجهیزات آفندی و پدافندی فنی، تخصصی و پیچیده است که می‌توان عنوان کرد نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین ارکان این نیرو را تشکیل می‌دهند.
 
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی متاثر از تهدیدات منطقه‌ای تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی

امروزه مهمترین شاخصه‌هایی که یک نیروی زمینی را در صدر توان رزمی قرار می‌دهد، عبارتست از سرعت و تحرک بالا، آرایش سریع، اتکا به نیروی متخصص، رصد لحظه به لحظه و تدبیر مقابله با تهدید، ارتقای ضریب اطلاعاتی و عدم غافلگیری، و از همه مهمتر وحدت در اجرای عملیات است که هر نیرویی به این مولفه‌ها مجهز باشد، در صحنه نبرد کارآیی لازم را برای نیل به اهداف سلسله مراتب خواهد داشت.


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

 
 
رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با اعلام رمز آغاز رزمایش با نام مقدس لبیک یا رسول الله (ص) توسط امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.
 
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری، سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) 4 با اعلام مطلب فوق افزود: در اولین روز این رزمایش، جابجایی و اعزام یکان های واکنش سریع از سایر مناطق جغرافیایی کشور به‎ مناطق عملیاتی مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هوا و زمین صورت گرفت.
 
سخنگوی رزمایش تصریح کرد: نمایش تحرک، کارآمدی و ارتقای آمادگی یکانها در پاسخ به‌ نیازهای عملیاتی و هر نوع تهدید و تمرین طرح‌ها و آموزش ‌های تخصصی از امروز در مناطق مختلف رزمایش به‌ مورد اجرا گذاشته شد.
 
سرتیپ دوم پیمبری افزود: ارزیابی آمادگی یکان های عمل کننده در حوزه تحرک تاکتیکی و جابجایی سریع، انتقال تجربه و توانایی های مدیریت رزم نوین به فرماندهان جوان در رده های فرماندهی و ستادی، کاهش زمان عکس العمل نیروها به تهدیدها و بکارگیری سامانه های دفاعی جدید، از جمله اهداف این رزمایش می باشد.
 
وی اضافه کرد: رزمایش محمد رسول الله(ص) 4 نیروی زمینی ارتش، در منطقه راهبردی جنوب شرق کشور و در وسعتی بیش از 220 هزار کیلومتر مربع و با شرکت یکان های مختلف نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با محوریت قرارگاه ولایت نیروی زمینی ارتش در حال برگزاری است.
 
  بر همین اساس در نخستین روز این رزمایش، جابجایی و اعزام یکان‌های واکنش سریع از سایر مناطق جغرافیایی کشور به‎ مناطق عملیاتی مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هوا و زمین صورت گرفت.

همچنین دیگر یکان های پیاده، زرهی، توپخانه، پهپاد، جنگال و مخابرات نیروی زمینی ارتش نیز در سطح منطقه عمومی رزمایش استقرار عملیاتی پیدا کردند.

همچنین امیرسرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه روز اول رزمایش محمد رسول‌الله در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این رزمایش گوشه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد عنوان داشت: هوانیروز بخشی از اقتدار و توانمندی بالگردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به منصه اجرا و ظهور می‌گذارد.
 
 
 

ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:30 :: توسط : محمد مهدی محسنی

موشک‌های عزالدین قسامی که تغییردهنده قواعد بازی اسرائیل و حماس است + تصاویر

تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک جدید ساخته شده به دست گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد، زیرا این موشک یک خطر جدی برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود. 


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

شورشیان سوری

وزارت خارجه ترکیه به آمریکا درباره پیامدهای قانون تجهیز معارضان سوری به موشک‌های ضد هوایی، هشدار داد.

 «حسین مفتی اوغلو» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: «درباره پیامدهای انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی و دست‌های خطاکار در سایه این قانون، هشدار داده‌ایم.»


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

سردار سلامی: عربستان جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز ( شنبه) به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در جمع پایوران و دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر از فرماندهان و مربیان دانشگاه گفت:  

عربستان یک وابسته سیاسی،  فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - به آمریکایی‌ها اصلاً اعتماد نکنید!!!!


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - نماز ...


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - پوشیدن لباس های زینتی در حضور نامحرم


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

جایگاه پیروان واقعی امام علی(ع)آنقدر بالاست که حتی پیامبری با شریعتی جهانی، آرزوی شیعه بودن را دارد.

 


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

افسران - **ایام مبارک**


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:25 :: توسط : محمد مهدی محسنی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز می بینیم که سامانه رانش ناو خارک با توان بومی ساخته شده است.
سامانه رانش ناو خارک کاملا با توان داخلی ساخته شده استامیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانواده های شهدای نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:  روز نیروی دریایی مصوب حضرت امام راحل است که این سند افتخاری برای نیروی دریایی است و موفقیت های نداجا مرهون زحمات پیشکسوتان خواهد بود.
امروز ناو خارک جمهوری اسلامی که از سال 63 وارد کشور ما شده بود تا به امروز کسی به سامانه رانش خارک دست نزده بود، اما امروز این سامانه کاملا نو و جدید شده است، که می توان آن را ناو تمام ایرانی دانست.

ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-
نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.
 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.
 
این در حالی است که هجوم جنگنده‌ها در جریان منازعات در ورای مرزها هیچ‌وقت به مثابه تصرف کشور مورد تهاجم قرار گرفته محسوب نمی‌شود و تنها بخشی از اراده کشور مهاجم را در قالب تخریب و وارد کردن خسارات به کشور دیگر تحمیل می‌کند.
 
به هر میزان که نیروی زمینی قدرتمند باشد در واقع نشان از میزان قدرت ارتش آن کشور دارد، برای نمونه ارتش کشوری همچون عربستان، که از این حیث ضعیف است و از نیروی انسانی شجاع، تاکتیک پذیر و زبده برخوردار نیست، نمی‌تواند در عرصه منازعات بردی داشته باشد.
 
اگرچه کارشناسان نظامی نیروی زمینی را نیرویی انسان‌محور می‌دانند، اما از آنجا که در عصر کنونی سلاح‌ها و بمب‌های متنوعی برای تخریب گسترده نیروهای پیاده به‌وجود آمده است، این نیرو نیز برای دفاع و پیشروی نیازمند تجهیزات آفندی و پدافندی فنی، تخصصی و پیچیده است که می‌توان عنوان کرد نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین ارکان این نیرو را تشکیل می‌دهند.
 
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی متاثر از تهدیدات منطقه‌ای تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی

امروزه مهمترین شاخصه‌هایی که یک نیروی زمینی را در صدر توان رزمی قرار می‌دهد، عبارتست از سرعت و تحرک بالا، آرایش سریع، اتکا به نیروی متخصص، رصد لحظه به لحظه و تدبیر مقابله با تهدید، ارتقای ضریب اطلاعاتی و عدم غافلگیری، و از همه مهمتر وحدت در اجرای عملیات است که هر نیرویی به این مولفه‌ها مجهز باشد، در صحنه نبرد کارآیی لازم را برای نیل به اهداف سلسله مراتب خواهد داشت.


ارسال شده در تاریخ : 25 آذر 1395برچسب:, :: 21:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 388
بازدید ماه : 5136
بازدید کل : 194313
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی